Thomas Di Leva i BingoLotto

På söndag gästar sångaren och låtskrivaren Thomas Di Leva Bingolotto. Husbandet leds av Mattias Bylund och programledare är Rickard Olsson.

Foto:Mattias Edwall

Thomas Di Leva i BingoLotto

Den fredsälskande Thomas Di Leva är en av våra allra mest populära och välkända artister. Han har varit verksam sedan skivdebuten 1980 och senaste skivan Ord och inga visor kom 2015. En karriär som sträcker sig över 18 skivor och 35 år!

Thomas har släppt storsäljande alster som Vem ska jag tro på, Vi har bara varandra, Dansa din djävul och Miraklet. 2012 debuterade Di Leva i Melodifestivalen med låten Ge aldrig upp, hans hittills enda framträdande i tävlingen.

I våras gjorde Thomas succé med sin första egna show Changes, en hyllning till David Bowie, på anrika Hamburger Börs i Stockholm. En fascinerande konsert i tid och rum där publiken får njuta av Bowies allra största hits, tolkade och arrangerade av och med Di Leva. Till våren

byggs showen om till en glittrade konsertturné som rullar ut i landet under våren 2019.

Idag är Di Leva högaktuell med nya singeln Jag behöver ingen ledare och en ny kyrkoturné hösten 2018. På söndag ser ni honom i BingoLotto.

Husbandet leds av Mattias Bylund och programledare är Rickard Olsson.

BingoLotto – Söndag 7 oktober kl. 18 i TV4.

Foto:Mattias Edwall

We Are Voice med Mölndals Kammarkör i Bingolotto11.12.2018 07:00Pressmeddelande

På söndag bjuder Rickard Olsson in We Are Voice med Mölndals Kammarkör till BingoLotto. Vännerna Martin Rolinski, Simon Ljungman och Fredrik Berglund kläckte idén om We Are Voice, en gemensam mötesplats för körmedlemmar och körledare som skulle underlätta kommunikation, interaktion och repetition. We Are Voice vill få fler människor att sjunga tillsammans och är en unik konsertupplevelse där alla på konserten är medverkande, ingen är publik utan alla interagerar med varandra. Husbandet leds av Mattias Bylund och programledare är Rickard Olsson. BingoLotto – Söndag 16 december kl. 18 i TV4.