Thon Property gör offensiva rekryteringar till sin fastighetsutveckling

Thon Property stärker sitt team och har rekryterat två nya fastighetschefer. Per Nilsson och Jessica Fredriksson har värvats för sina vassa egenskaper inom fastighetsutveckling och har anslutit till sitt nya team.

– ”Per och Jessica är verkligen två riktigt bra rekryteringar som kommer lyfta vårt team ytterligare en nivå. Vi ser fram mot att ta del av deras omfattande erfarenheter av fastighetsutveckling”, säger Hallgeir Åndal, VD Thon Property AB.

Jessica Fredriksson kommer närmast från CBRE där hon ansvarat för den svenska förvaltningsverksamheten. I hennes nya uppdrag hos Thon Property ansvarar hon primärt för Sollentuna Centrums utveckling men kommer även att ha en starkt bidragande roll i Thon Propertys team för fortsatt utveckling av köpcenter.

– "I Thon Property får jag möjligheten att utveckla fastigheter långsiktigt och hållbart. Genom min långa erfarenhet inom fastigheter, utveckling och förvaltning har jag en stor kunskap och förståelse för verksamheten. Jag tror att jag kommer att tillföra värdefull kompetens för Thon Propertys framtid och utveckling på den svenska marknaden.", säger Jessica Fredriksson.

Per Nilsson kommer senast från egen konsultverksamhet som han framgångsrikt drivit de senaste 5 åren. Tidigare arbetade och ansvarade han för konsultbolaget Fasticon i Malmö. Han har också varit Förvaltningschef för EFM, verkat på Specialfastigheter och Vasakronan. Per arbetar främst med att utveckla Familia köpcentrum utanför Helsingborg men arbetar nära med övriga teamet i Thon Propertys utveckling av köpcenter.

– ”Min nya arbetsgivare Thon Property befinner sig i ett otroligt spännande läge med många roliga utmaningar. Efter många år inom olika delar av branschen ser jag nu fram emot vara en del av Thon Propertys team med dess unika långsiktighet”, säger Per Nilsson.