Thon Property AB

Thon Property i offensivt storavtal med H&M

Olav Thon Gruppen satsar offensivt på flera håll i landet och det står nu klart att H&M & Afound nyetablerar samt utökar flera befintliga ytor. Sju stycken avtal har signerats gällande 5 av Thon Propertys köpcenter. H&M, H&M Outlet samt Afound är aktuella.
H&M på Charlottenbergs Shoppingcenter. BILD: Thon Property

Thon Property är fortsatt offensiva och gör stora investeringar med pågående projekt för över en miljard kronor i den egna köpcenterportföljen. De största projekten i fastighetsportföljens pågår just nu i Torp Köpcentrum, fastigheten i Hyllinge utanför Helsingborg och Töcksfors Shoppingcenter där bl.a. H&M tar större ytor respektive nyetablerar.

– Det är flera relativt stora avtal som förhandlats i samma förhandlingsprocess under en längre period. Vi är naturligtvis väldigt glada över att ha kommit i mål och ser fram emot utökningar av befintliga lokaler samt nyetableringar med några av klädjättens spännande varumärken, säger Hallgeir Åndal, VD Thon Property.

Gränshandeln

H&M utökar sina ytor på Charlottenbergs Shoppingcenter och Nordby Shoppingcenter. Butiken i Charlottenberg har nyligen öppnat upp 600 nya kvadratmeter (totalt ca 2 100 kvm) för att ge den starka gränshandeln ett större urval inkl. H&M Home. I samma manér kommer även Nordby Shoppingcenter att utöka till ca 2 500 kvm. Även Afound etableras på Nordby Shoppingcenter med 1200 kvm.

I början av året kunde Thon Property avslöja utbyggnaden på Töcksfors Shoppingcenter som just nu pågår. När utbyggnaden står klar så öppnar H&M en helt nyetablerad butik på 1 600 kvm och bidrar med att sätta en kvalitetsstämpel på Töcksfors Shoppingcenter.

Torp köpcentrum

På Torp köpcentrum tar man ett rejält kliv och utökar med drygt 1500 kvm till 2600 kvm med en fullskalig H&M butik inklusive H&M Home.

Pågående projekt i Hyllinge

I Thon Propertys fastighet i Hyllinge utanför Helsingborg pågår ett större projekt. Det är klart att Afound kommer etablera sig med 1 330 kvm och H&M Outlet om 1 275kvm.

Åndal ser mycket positivt på H&Ms och Afounds etablering i det spännande projektet men är försiktig med att avslöja ytterligare detaljer om projektet.

– Projektet är i ett skede som inte tillåter oss att avslöja ytterligare men vi är mycket glada att kunna avslöja att dessa två starka aktörer är klara fortsätter Åndal.

H&M på Charlottenbergs Shoppingcenter. BILD: Thon Property
Torp Köpcentrum, projektbild. BILD: Thon Property
Charlottenbergs Shoppingcenter. BILD: Thon Property
Nordby Shoppingcenter BILD: Thon Property
Töcksfors Shoppingcenter, projektbild. BILD: Thon Property

Thon Property AB

www.thonproperty.se

www.olavthon.no

Thon Property - En del av Olav Thon Gruppen

Thon Property är den svenska fastighetsdivisionen i Olav Thon Gruppen som ägs av Olav Thon Stiftelsen. Olav Thon Gruppen äger c:a 500 fastigheter i Norge och utlandet samt äger/förvaltar 79 köpcenter i Norge och 12 i Sverige.

Följ Thon Property AB

Senaste pressmeddelandena från Thon Property AB

Olav Thon Gruppen köper Hotel Terminus i Stockholm - nyöppnar som Thon Hotell 20256.12.2023 08:03:34 CET | Pressmeddelande

Som ett led i Thon Hotels strategi att investera i Skandinavien har Olav Thon Gruppen, genom sitt svenska dotterbolag Thon Sverige AB, ingått avtal om att köpa Hotel Terminus i Stockholm. - Det var framför allt det centrala läget alldeles intill Stockholms centralstation som gjorde att vi intresserade oss för denna attraktiva hotellfastighet, säger Arne B. Sparre, vice vd för Olav Thon Gruppen.