Thure Petersson död

Idag nåddes Svenska Brottningsförbundet av den tråkiga nyheten att Thure Petersson tyvärr har lämnat oss. Journalisten och Svensk Brottnings stora orakel blev 85 år gammal.

Thure som varit Svensk Brottnings stora orakel och kunskapsbank i över 60 år har tyvärr lämnat oss. Thure arbetade 27 år som PR-man för SBF samtidigt som han grundade tidningen "Brottning" som idag lever vidare med namnet "Krysstaget". Thure hann under sin kärriär med att bevaka 53 internationella mästerskap och över 60 Svenska Mästerskap. Det Thure inte visste om brottning var sällan värt att veta.

Detta är en stor sorg för den svenska brottningsfamiljen men framförallt går våra tankar nu till hans fru Ingrid med familj.

Bildtext: Thure Petersson var år 2008 årets Fyrstadsprofil och prydde medaljen med sitt ansikte. Medaljens novis löd "Thure Petersson: Brottningsorakel". Just novistexterna till fyrstadsmedaljerna var förövrigt en uppgift Thure vid flera tillfälle varit med och utformat.