Sveriges AllmännyttaSveriges Allmännytta

Tibrobyggen ny medlem i Sveriges Allmännytta

Sveriges Allmännytta välkomnar Tibrobyggen som ny medlem. Sammantaget representerar därmed Sveriges Allmännytta 315 bolag som tillsammans förvaltar mer än 915 000 lägenheter.
Morgan Arvidsson, vd för Tibrobyggen och Anders Nordstrand, vd för Sveriges Allmännytta.

– Det är verkligen glädjande att Tibrobyggen väljer att ansluta sig till oss. Ju fler medlemmar vi får, desto större möjlighet har vi att värna och utveckla hyresrätten långsiktigt. Tillsammans tar vi ett aktivt samhällsansvar och utvecklar hållbara och prisvärda bostäder för alla, säger Anders Nordstrand, vd för Sveriges Allmännytta.

Tibrobyggen är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs av Tibro kommun. Bolaget bildades redan 1965 och har idag cirka 800 lägenheter, främst i Tibro tätort.

– Det finns många anledningar till varför vi väljer att gå med, men framför allt ger Sveriges Allmännytta oss ett fantastiskt kontaktnät för att kunna utveckla framtidens hållbara boendemiljöer, säger Morgan Arvidsson, vd för Tibrobyggen.

Beslutet om medlemskap fattades av Sveriges Allmännyttas styrelse idag den 10 september.

Läs mer om medlemskap i Sveriges Allmännytta.

Läs mer om Tibrobyggen.

Anders Nordstrand, vd, Sveriges Allmännytta, 08–406 55 17

Morgan Arvidsson, vd, Tibrobyggen, 0504–102 20

Ulrika Lamberth, pressansvarig Sveriges Allmännytta, 08–406 55 25, ulrika.lamberth@sverigesallmannytta.se

Anders Nordstrand, vd på Sveriges Allmännytta.
Morgan Arvidsson, vd, Tibrobyggen. Foto: Tibrobyggen