Ticket blir återförsäljare till Solresor

Solresor är ett välkänt varumärke i resebranschen. Nu gör varumärket entré hos Tickets samtliga 49 butiker i landet. Det innebär att ressugna svenskar enkelt kan hitta prisvärda resor till populära sol- & baddestinationer hos Sveriges största privatresebyråkedja.

Genom samarbetet ökar Solresor sin lokala närvaro på flera orter runtom i landet. Ticket får samtidigt tillgång till en breddad portfölj av resor till populära destinationer som Azorerna, Kanarieöarna och Madeira; såväl som många klassiska resmål i och runt Medelhavet. Totalt erbjuds 60 destinationer till 15 länder.

Solresor grundades 1989 och blev snabbt en favorit hos svenska semesterfirare, och kunde även bokas i Tickets butiker fram till 2016 innan företagen gick skilda vägar. Sedan 2020 är Solresor en del av Rolfs Travel Group där Sveriges största gruppresearrangör Rolfs Flyg & Buss ingår. Huvudkontoret för båda affärsområdena finns i Göteborg.

– Vårt utbud av resmål och hotell växer stadigt och Solresor har som mål att bli en av Sveriges största arrangörer av klassiska sol- och badresor. Jag är oerhört glad att Ticket vill erbjuda Solresor i sitt utbud, säger Emanuel Karlsson, VD för Solresor och Rolfs Flyg & Buss.

Sedan Solresors nystart 2020 som svenskägd researrangör har försäljningen varit begränsad till digitala försäljningskanaler. Genom samarbetet med Ticket blir utbudet av resor också tillgängligt i fler kanaler med möjlighet till trygg bokning av resor över disk hos en lokal Ticket-butik.

Från och med nu finns Solresors nya inspirationsmagasin ”Solenergi 2022” att hämta hos samtliga Ticket-butiker i landet.

–  Det är jättekul att återigen kunna erbjuda Solresor till våra kunder, och vi är övertygade om att det kommer vara ett mycket uppskattat komplement till vårt utbud. Vi är även glada över att kunna bredda vårt samarbete med Rolfs Flyg & Buss till att nu omfatta både gruppresor och sol- och badresor, säger Mirja Epäilys, Produktchef på Ticket.

Ticket blir återförsäljare till Solresor

Ökad efterfrågan på inrikesflyg efter snökaos5.1.2024 11:09:05 CET | Pressmeddelande

Det senaste snökaoset i Sverige har kraftigt påverkat landets transportsystem och lett till en betydande ökning i sökningarna på inrikesflyg. Enligt nyligen släppta siffror från resebyrån Ticket har intresset för inrikesflyg ökat med 143 procent jämfört med föregående veckas lågpunkt. Den snabba ökningen antyder att resenärer söker alternativa transportalternativ i ljuset av de påverkade tåg- och vägförhållandena.