Ticket vinner pris som Sveriges bästa onlineresebyrå

Travel News, Sveriges ledande branschtidning inom rese- och turismindustrin, har instiftat ett nytt pris i besöksnäringsikonens Wilhelmina Skoghs anda. Priset, som delas ut i olika kategorier, tilldelas företag eller personer som utmärker sig genom exempelvis innovation eller enastående service och hög kvalitet. Vinnaren av den första kategorin, Sveriges bästa onlineresebyrå, är Ticket.

- Vi vill vara enkla och användarvänliga. Vi håller våra kunder i handen och ringer gärna upp inom 60 sekunder om de lämnar sitt telefonnummer på sajten, säger Pelle Svensson, Försäljningschef Online.

Vinnaren av detta pris tas fram av Resegeometri/Nordic Benchs årliga mätning Svenska Privatresebarometern. Resegeometri/Nordic Bench är ett oberoende analysinstitut kring flertalet branscher, bland annat resebranschen, och tillhandahåller även konsumentinformation för resenärer. Undersökningen är baserad på frågor som ”Har du erfarenhet av någon av nedanstående bokningssajter?” och ”Vad är utmärkande för en bra bokningssajt enligt dig?”, där det framkom att tydlig information kring resans pris och innehåll, inklusive att det inte tillkommer några överraskande tillägg, i kombination med användarvänlighet värderas högst.

- Tickets målsättning är att hela tiden vara bäst på service, oavsett var du kommer i kontakt med företaget. Vi har en tydlig omnikanalstrategi och varje kund ska mötas av samma känsla för Ticket oavsett om de väljer att boka resan online eller i butik, säger Katarina Daniels, PR och kommunikationsansvarig hos Ticket.

Det var hård konkurrens i kategorin bästa resesajt, där hela tolv sajter lyckades komma upp i tillräckligt höga poäng för att bli nominerade. Ticket är därför mycket stolta och hedrade över att med god marginal få motta priset som Sveriges bästa onlineresebyrå.

Tickets stora trendrapport Ticket Collection: Spanien ohotad etta i vinter – men långresor ökar mest18.10.2018 11:08Pressmeddelande

De senaste årens stora sug efter utlandsresor fick sig en törn sommaren 2018. Många svenskar är mätta på sol och bad och den minskade efterfrågan håller i sig även för vinterns resor, som minskar antalet bokningar med 14,5 procent. Däremot vill man fortfarande ha miljöombyte och upplevelser – upplevelserika långresor går mot strömmen och ökar bokningarna. Spanien är fortsatt etta över mest bokade semesterländer, men Thailand knappar in allt mer. Dessutom uppger fler svenskar än i fjol att de planerar en utlandsresa i vinter. Detta visar Tickets stora trendrapport Ticket Collection om vinterns resor.

Höstlovets charterraketer – Madeira, Antalya, Hurghada och Dubai11.10.2018 10:20Pressmeddelande

Höstlovet vecka 44 är en av de mest reseintensiva veckorna under hela året, eftersom det till skillnad från till exempel sportlovet inträffar samtidigt för alla skolor i hela landet. Sommarens semester känns avlägsen och många barnfamiljer vill fly höstmörkret med en veckas sol- och badsemester. Helst spenderar svenskarna höstlovet på Gran Canaria, Teneriffa eller Cypern – men det är Antalya, Hurghada, Dubai och Madeira som är årets hetaste uppstickare, enligt färsk bokningsstatistik från Ticket.

Julens resmålsraketer: Gambia, San Francisco och Orlando4.10.2018 07:40Pressmeddelande

Under julledigheten passar många svenskar på att resa utomlands, både för att få sol och värme, uppleva en annan kultur och för att slippa julstressen på hemmaplan. Årets jul är dessutom mycket fördelaktig för alla arbetstagare, vilket ger möjlighet till utlandsresor utan att behöva ta ut många semesterdagar. De hetaste uppstickarna inför årets jul är Gambia, Orlando, San Francisco och Singapore. Detta visar färsk bokningsstatistik från Ticket.

Minskat resande – men dessa restyper går mot trenden2.10.2018 10:15Pressmeddelande

Svenska resenärers utlandsresande har ökat stadigt under flera år, med många nya reserekord som följd. Sommaren 2018 bröts denna trend och semesterresor utomlands minskade – till stor del som en konsekvens av den varma sommaren med höga temperaturer under lång tid. En restyp går dock mot trenden och ökar bland svenska resenärer: upplevelsebaserade resor som exempelvis rundresor, vandringsresor eller safari.

Ticket tipsar: Ett annat London – bortom Piccadilly Circus28.9.2018 15:40Pressmeddelande

London är en av svenska resenärers favoritstäder och toppar med råge listan över höstens mest populära weekendresmål. Många som besöker London tillbringar merparten av semestern i stadskärnan runt Oxford Street, West End, Piccadilly Circus och Covent Garden – men London bjuder på så mycket mer än dessa klassiska, och ofta överfulla, turiststråk. Våga gå utanför de upptrampade stigarna för en ny Londonupplevelse.