Tid för medieackreditering till VM i para-längdskidor och para-skidskytte

Medieackrediteringen för VM i para-längdskidor och para-skidskytte i Prince George 2019 har öppnats. Vill du bevaka Zebastian Modin och hans nya teams framfart på plats under de kommande mästerskapen ackrediterar du dig enklast i förväg via webben.

Ackrediteringen hittar du via:

VM i längdskidor och skidskytte arrangeras den 15-24 februari och denna gång på skidgiganten Brian McKeevers hemmabanor i Prince George, Kanada. Det globala intresset är stort. Svenska medier har möjlighet att ackreditera sig.

Övergripande information, ingående detaljer samt schema finns på: https://www.paralympic.org/prince-george-2019

Tillgänglighetsstipendium gör att fler kan påverka och delta i idrotten i Uppsala5.7.2019 11:00:00 CESTPressmeddelande

För fjärde året i rad delar Parasport Sverige tillsammans med KONE ut sitt Tillgänglighetsstipendium om 50 000 SEK. I år tilldelas stipendiet föreningen Upsala Studenters IF för ambitionen att ge alla medlemmar förutsättningar att påverka och delta i verksamheten, vilket innebär högt ställda mål för att föreningen ska vara tillgänglig från idrottsyta till styrelserum.

Urpremiär för Girl edition av succén Start Your Impossible Camp – i Stockholm den 8–9 juni5.6.2019 04:00:00 CESTPressmeddelande

Start Your Impossible Camp är ett läger för barn, unga och vuxna som är intresserad av att testa någon ny parasport eller fortsätta utvecklas i sin befintliga parasport. Det unika den 8-9 juni är att lägret hålls endast för tjejer. Med det här lägret är förhoppningen att fler tjejer får upp ögonen för parasport och i sin tur startar sin resa in i idrottsvärlden.