Tidigare än väntat: Lidl Plus slår rekord med en miljon användare

Lidl Sverige har under senaste åren vuxit snabbare än konkurrenterna. Ett tydligt bevis är framgången för Lidl Plus. Under oktober 2020 lanserade Lidl sin kundklubb i Sverige och har nu, efter knappt två år, passerat en miljon användare. Det innebär att nästan var tionde svensk har laddat ner appen.

Efter en stor efterfrågan från Lidls kunder lanserades Lidl Sveriges kundklubb, Lidl Plus, för kunder runt om i landet. Sedan dess har konsumenter kunnat ta del av rabatter, erbjudanden, digitala kuponger och kvitton via Lidl Plus-appen. Om man tar del av samtliga rabatter och erbjudanden i Lidl Plus kan man spara upp till 400 kronor per månad jämfört med att handla till ordinarie pris. Nu, knappt två år efter lanseringen, har Lidl Plus nått en miljon användare.

– Sedan lanseringen av Lidl Plus har vi överträffat många av våra mål och att vi nu passerat en miljon användare är en milstolpe för oss. Nu har vi dessutom uppnått en miljon användare långt tidigare än beräknat vilket är fantastiskt kul. Tillsammans med önskemål från kunder har vi utvecklat flera funktioner i appen, något som vi vet är otroligt uppskattat av våra kunder. Vi vill att det ska vara fördelaktigt att handla hos oss, oavsett om man handlar ibland eller om man är en stamkund och vi strävar alltid efter att erbjuda högsta kvalitet till bästa pris för alla. Vi vill rikta ett stort tack till våra lojala stamkunder och vi ser fram emot att fortsätta utveckla vår medlemsklubb och att växa tillsammans med våra kunder, säger Robert Stekovic, Kommersiell Direktör på Lidl Sverige.

Om Lidl Plus

Lidl Plus är appen kunden laddar ner för att få tillgång till Lidls kundklubb. Tack vare Lidl Plus har kunden alltid tillgång till alla Lidl Sveriges erbjudanden, kampanjer och information direkt i telefonen. Appen är helt gratis och tillgänglig på mobila enheter med Android och iOS. Registrera dig snabbt och enkelt i mobilappen för att bli Lidl Plus-medlem. Därefter är det bara att scanna din app i kassan innan du betalar för att ta del av alla förmåner.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 203 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Välj Fairtrade-rosor från Lidl – för en rättvis rosens dag30.6.2022 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Under åren har Lidl Sverige engagerat sig i flera initiativ för att uppmana till en hållbar konsumtion. På lördag den 2 juli är det Rosens dag och Lidl Sverige gör det enklare för konsumenterna att göra ett hållbart val. Hos Lidl Sverige är alla rosor Fairtrade-certifierade och Lidl Sverige är även den livsmedelskedja som har flest antal Fairtrade-certifierade produkter i sortimentet - i hela branschen.