Tillfälligt släpp av klassiska Domaine Laroche Chablis Premier Cru Les Montmains

Chablisproducenten Domaine Laroche har alltid haft en fantastisk balans mellan tradition och aktualitet. Den 8 juli lanseras 3 000 buteljer av deras Chablis Premier Cru Les Montmains från den strålande årgången 2020 i Systembolagets tillfälliga sortiment. Det här är en riktigt klassisk Chablis och den perfekta partnern till sommarens lyxigare middagar med fisk och skaldjur. Artikelnumret är 96146 och priset är 308 kr per butelj.

Quinta do Vallado - parlansering från en av Portugals mest ansedda producenter2.8.2022 07:00:00 CEST | Pressmeddelande

Tillfälliga nyheter i beställningssortimentet! Quinta do Vallado är en av de producenter som satt Portugal på vinkartan. Den 3 augusti släpps en exklusiv parlansering som visar upp Vallados storhet: röda Vallado Touriga Nacional 2019 och vita Vallado Reserva White 2021. Vallado Touriga Nacional 2019 har artikelnummer 57765 och kostar 299 kronor. 360 buteljer släpps. Vallado Reserva White 2021 har artikelnummer 57760 och kostar 259 kronor. 240 buteljer släpps.

Tillfälligt släpp av Trapiche Pure Rosé - malbec i sin renaste form1.7.2022 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

När sommaren är som allra bäst lanseras Trapiche Pure Rosé 2021 i Systembolagets tillfälliga sortiment. Den 8 juli släpps 4 000 flaskor av rosévinet som är gjort på 100 procent malbec. Med Pure vill Trapiche lyfta fram druvans rena och skinande frukt. Resultatet är en intensiv, torr och frisk smak av färska hallon, smultron, blodapelsin och färska örter. Artikelnumret är 93539 och priset är 120 kr per butelj.