Tillfälligt släpp av kultförklarade Orin Swift Palermo

Den 8 juli släpps äntligen 1 100 flaskor av kultförklarade Orin Swift Palermo 2018 i Systembolagets tillfälliga sortiment. Vinet är gjort på Napas signaturdruva cabernet sauvignon och är ett utmärkt exempel på storheten med Orin Swift. Artikelnumret är 92680 och priset är 599 kronor per butelj.

Quinta do Vallado - parlansering från en av Portugals mest ansedda producenter2.8.2022 07:00:00 CEST | Pressmeddelande

Tillfälliga nyheter i beställningssortimentet! Quinta do Vallado är en av de producenter som satt Portugal på vinkartan. Den 3 augusti släpps en exklusiv parlansering som visar upp Vallados storhet: röda Vallado Touriga Nacional 2019 och vita Vallado Reserva White 2021. Vallado Touriga Nacional 2019 har artikelnummer 57765 och kostar 299 kronor. 360 buteljer släpps. Vallado Reserva White 2021 har artikelnummer 57760 och kostar 259 kronor. 240 buteljer släpps.

Tillfälligt släpp av Trapiche Pure Rosé - malbec i sin renaste form1.7.2022 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

När sommaren är som allra bäst lanseras Trapiche Pure Rosé 2021 i Systembolagets tillfälliga sortiment. Den 8 juli släpps 4 000 flaskor av rosévinet som är gjort på 100 procent malbec. Med Pure vill Trapiche lyfta fram druvans rena och skinande frukt. Resultatet är en intensiv, torr och frisk smak av färska hallon, smultron, blodapelsin och färska örter. Artikelnumret är 93539 och priset är 120 kr per butelj.