Tillfälligt släpp av Trapiche Terroir Series Malbec Finca Coletto

Den 8 juli släpps 600 flaskor av Trapiche Terroir Series Malbec Finca Coletto 2018 i Systembolagets tillfälliga sortiment. Vinet kommer från vingården som drivs av systrarna Coletto och är ett utmärkt val till sommarens bästa grillkväll. Artikelnumret är 93610 och priset är 249 kronor per butelj.

Quinta do Vallado - parlansering från en av Portugals mest ansedda producenter2.8.2022 07:00:00 CEST | Pressmeddelande

Tillfälliga nyheter i beställningssortimentet! Quinta do Vallado är en av de producenter som satt Portugal på vinkartan. Den 3 augusti släpps en exklusiv parlansering som visar upp Vallados storhet: röda Vallado Touriga Nacional 2019 och vita Vallado Reserva White 2021. Vallado Touriga Nacional 2019 har artikelnummer 57765 och kostar 299 kronor. 360 buteljer släpps. Vallado Reserva White 2021 har artikelnummer 57760 och kostar 259 kronor. 240 buteljer släpps.

Tillfälligt släpp av Trapiche Pure Rosé - malbec i sin renaste form1.7.2022 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

När sommaren är som allra bäst lanseras Trapiche Pure Rosé 2021 i Systembolagets tillfälliga sortiment. Den 8 juli släpps 4 000 flaskor av rosévinet som är gjort på 100 procent malbec. Med Pure vill Trapiche lyfta fram druvans rena och skinande frukt. Resultatet är en intensiv, torr och frisk smak av färska hallon, smultron, blodapelsin och färska örter. Artikelnumret är 93539 och priset är 120 kr per butelj.