Tillförordnad chef för E.ON Customer solutions i Sverige utsedd

Stefan Håkansson har med omedelbar verkan utsetts som tillförordnad chef för Customers solutions och Sverigechef. Håkansson arbetar för närvarande som chef för E.ON Värme i Sverige.

- Utnämning av en permanent Sverigechef och för Customer solutions kommer att ske inom kort, säger Karsten Wildeberger, Chief Operation Officer Commercial i E.ON:s tyska koncernledning.

Lars Lagerkvist kommer att fortsätta i en position inom E.ON:s verksamhet i Tyskland.

E.ON Sverige ingår i den internationella E.ON-koncernen, som är ett av världens största investerarägda energiföretag. Som energibolag bidrar vi till att bygga det hållbara samhället. E.ON investerar i svensk energidistribution och förnybar produktion, i utvecklingsprojekt inom hållbara städer, transporter och kundlösningar.

E.ONs pressjour 040-25554024-timmarsservice för dig som är journalist. Telnr på denna sida är endast avsedda för journalister.Övriga hänvisas till Kundservice tel 020-222424 eller Felanmälan tel 020-880022.