Tillförordnad chef för E.ON Customer solutions i Sverige utsedd

Stefan Håkansson har med omedelbar verkan utsetts som tillförordnad chef för Customers solutions och Sverigechef. Håkansson arbetar för närvarande som chef för E.ON Värme i Sverige.

- Utnämning av en permanent Sverigechef och för Customer solutions kommer att ske inom kort, säger Karsten Wildeberger, Chief Operation Officer Commercial i E.ON:s tyska koncernledning.

Lars Lagerkvist kommer att fortsätta i en position inom E.ON:s verksamhet i Tyskland.

E.ON Sverige ingår i den internationella E.ON-koncernen, som är ett av världens största investerarägda energiföretag. Som energibolag bidrar vi till att bygga det hållbara samhället. E.ON investerar i svensk energidistribution och förnybar produktion, i utvecklingsprojekt inom hållbara städer, transporter och kundlösningar.

E.ONs pressjour 040-25554024-timmarsservice för dig som är journalist. Telnr på denna sida är endast avsedda för journalister.Övriga hänvisas till Kundservice tel 020-222424 eller Felanmälan tel 020-880022.

Rekordstark försäljning av solceller från E.ON11.9.2018 10:04Pressmeddelande

Antalet installerade solceller växer snabbt i Sverige och försäljningen av solceller från E.ON har varit rekordstark det här året. Under 2018 beräknas försäljningen till privatpersoner och mindre företagskunder att öka med upp emot 250 procent jämfört med 2017. Genom att vara med före, under och efter installationen gör E.ON det tryggt och enkelt för kunden att skaffa solceller och i höst lanseras dessutom en unik app som gör det möjligt att följa produktion, konsumtion och hur lönsam solcellsinvesteringen är.