Timo Räisänen gästar BingoLotto

Sångaren, musikern och låtskrivaren Timo Räisänen gästar BingoLotto den 10 mars. Timo släpper dessutom sin nya singel ”Aldrig långt bort” den 19 april.

Foto:Jonatan Färnström

Timo började sin karriär som musiker i Håkan Hellströms band men har sedan dess gjort karriär som soloartist och i bandet Her Majesty och har även gjort hyllade tolkningar av bland annat Ted Gärdestad.

Timo är uppvuxen i Kåhög strax utanför Göteborg och sjöng som barn i Göteborgs Gosskör. Han blev först känd som Håkan Hellströms gitarrist och sidekick, men det dröjde inte länge innan Timo fick sitt genombrott, både med bandet Her Majesty och med sitt soloalbum Lovers are Lonely

KARRIÄR

Sedan dess har Timo släppt ett flertal abum med låtar som Fear No Darkness Promised Child, Outcast, Let’s kill ourselves a son, Sweet Marie och About you. Timo har även deltagit i Körslaget, vunnit P3-Gulds Guldmicken och Årets manliga artist, vunnit SVTs program Alla tiders hits, tolkat Ted Gärdestad och även lett Grammisgalan. Tack vare sin starka scennärvaro och personliga låtarrangemang har han blivit en av landets främsta artister.

Timo är under våren 2019 aktuell med med två konserter i Göteborg som innehåller Timo som soloartist,  och tolkningar av Ted Gärdestads låtar. Men innan dess gästar han BingoLottos studio den 10 mars 2019, kl. 18.00 i TV4.

I programmet uppträder även melodifestivalaktuella Rebecka Karlsson.

Arja Saijonmaa skulle ha medverkat men måste ställa in pga sjukdom.

Foto:Jonatan Färnström