Timrå kommun förlänger samarbetet med EVRY

(Stockholm, 30 mars 2016) EVRY har tecknat en avtalsförlängning med Timrå kommun som innebär att EVRY får fortsatt ansvar för helhetsleveransen av kommunens IT-stöd. Leveransen är helt tjänstebaserad och syftar till att ge medarbetare och invånare en kostnadseffektiv, flexibel lösning med hög service och kvalitet. Det förlängda samarbetet gäller till och med mars 2020. Avtalsförlängningen har ett ordervärde om cirka 20 MSEK.

Den outsourcade IT-miljön omfattar bland annat Service Desk, användarnära funktioner som IT-arbetsplats och skrivare samt kommunikation och drift av verksamhetens servrar och applikationer.

”Med det här förlängda avtalet får vi fortsatt säker tillgång till ett flexibelt IT-stöd som gör att vi kan möta kommunens behov både i dag och framöver. Samarbetet med EVRY har fungerat bra och vi ser nu fram emot att utveckla det ytterligare, med det gemensamma målet att invånare och medarbetare ska ha tillgång till en modern, användarvänlig IT-miljö och bra tjänster där digitaliseringen inom kommunen är allt viktigare”, säger Stefan Eriksson, Upphandling/IT-chef, Timrå kommun.

”EVRYs långsiktiga satsning på lösningar för kunder inom den offentliga sektorn är strategisk och mycket viktig. Därför är vi också glada att en flerårig kund som Timrå kommun nu vill förlänga samarbetet. Vi uppfattar inte minst att flexibiliteten är en avgörande framgångsfaktor när det gäller lösningar av det här slaget. Det krävs ett smidigt, effektivt stöd som kan anpassas och möta kraven både i dag och imorgon”, säger Fredrik Almén, Sverigechef EVRY.

”Vi ser hur viktig den digitala agendan är för flertalet kommuner när det gäller att bidra till ett bra innovationsklimat, för att ge bästa tänkbara service och e-tjänster till såväl medborgare som medarbetare och privata samarbetspartner. Därför är det också ett gott betyg att vi nu får fortsatt förtroende att vara Timrå kommuns samarbetspartner i de här frågorna”, säger Peter Sjödahl, enhetschef EVRY.

Timrå kommun ligger i Västernorrlands län mitt i Sverige och har cirka 18 000 invånare. Inom kommunens verksamheter finns totalt cirka 1 800 anställda.

EVRY är ett ledande nordiskt IT-tjänst- och programvarubolag med mer än 10 000 kunder i både privat och offentlig sektor. Mer än fem miljoner människor i de nordiska länderna använder dagligen lösningar som levereras av EVRY. Genom en stark lokal närvaro med djup teknisk och affärsmässig insikt är EVRY en drivande kraft för kundens innovation och förnyelse. EVRY hade 2016 en omsättning på NOK 12,2 miljarder och cirka 8500 medarbetare i nio länder. Huvudkontoret ligger i Fornebu utanför Oslo och aktien är noterad på Oslobörsens huvudlista.