Timrå kommun förlänger samarbetet med EVRY

30.3.2016 07:55 | EVRY

(Stockholm, 30 mars 2016) EVRY har tecknat en avtalsförlängning med Timrå kommun som innebär att EVRY får fortsatt ansvar för helhetsleveransen av kommunens IT-stöd. Leveransen är helt tjänstebaserad och syftar till att ge medarbetare och invånare en kostnadseffektiv, flexibel lösning med hög service och kvalitet. Det förlängda samarbetet gäller till och med mars 2020. Avtalsförlängningen har ett ordervärde om cirka 20 MSEK.

Den outsourcade IT-miljön omfattar bland annat Service Desk, användarnära funktioner som IT-arbetsplats och skrivare samt kommunikation och drift av verksamhetens servrar och applikationer.

”Med det här förlängda avtalet får vi fortsatt säker tillgång till ett flexibelt IT-stöd som gör att vi kan möta kommunens behov både i dag och framöver. Samarbetet med EVRY har fungerat bra och vi ser nu fram emot att utveckla det ytterligare, med det gemensamma målet att invånare och medarbetare ska ha tillgång till en modern, användarvänlig IT-miljö och bra tjänster där digitaliseringen inom kommunen är allt viktigare”, säger Stefan Eriksson, Upphandling/IT-chef, Timrå kommun.

”EVRYs långsiktiga satsning på lösningar för kunder inom den offentliga sektorn är strategisk och mycket viktig. Därför är vi också glada att en flerårig kund som Timrå kommun nu vill förlänga samarbetet. Vi uppfattar inte minst att flexibiliteten är en avgörande framgångsfaktor när det gäller lösningar av det här slaget. Det krävs ett smidigt, effektivt stöd som kan anpassas och möta kraven både i dag och imorgon”, säger Fredrik Almén, Sverigechef EVRY.

”Vi ser hur viktig den digitala agendan är för flertalet kommuner när det gäller att bidra till ett bra innovationsklimat, för att ge bästa tänkbara service och e-tjänster till såväl medborgare som medarbetare och privata samarbetspartner. Därför är det också ett gott betyg att vi nu får fortsatt förtroende att vara Timrå kommuns samarbetspartner i de här frågorna”, säger Peter Sjödahl, enhetschef EVRY.

Timrå kommun ligger i Västernorrlands län mitt i Sverige och har cirka 18 000 invånare. Inom kommunens verksamheter finns totalt cirka 1 800 anställda.

EVRY stärker sin satsning på molntjänster och ingår samarbete med Amazon14.12.2016 09:00Pressmeddelande

(Oslo den 14 december 2016) EVRY stärker sitt fokus på molntjänster och ingår i ett samarbete med Amazon Web Services (AWS) för att kunna leverera AWS Cloud till sina över 10.000 kunder i nio länder. Enligt färska siffror från IDC kommer offentliga molntjänster växa med nästan 19% årligen under de kommande fem åren. Företag letar därför nu efter en pålitlig partner som kan förflytta deras traditionella IT-miljöer till molnbaserade lösningar och säkerställa en framgångsrik digital omvandling.

EVRY och Handelsbanken Norge ingår ett omfattande avtal12.12.2016 07:10Pressmeddelande

(Stockholm, 12 december 2016) EVRY och Handelsbanken Norge har ingått ett omfattande strategiskt avtal för leverans av nästa generation kärnbank- och betalningslösningar. Som en del av avtalet kommer EVRY fortsätta att leverera bank- och driftstjänster, korttjänster, print- och informationstjänster. Det samlade värdet uppgår till cirka NOK 700 miljoner under en period av fem år. Avtalet har en option att förlängas ytterligare två år.