Tina Ahlin och Orsa Spelmän i BingoLotto

Lotta Engberg är tillbaka i BingoLotto och hon bjuder in Tina Ahlin och Orsa Spelmän till programmet. Husbandet leds av Mattias Bylund.

Tina Ahlin och Orsa Spelmän

För den breda publiken blev kompositören, pianisten och sångerskan Tina Ahlin känd som lagledare i TV-programmet Så ska det låta och hon har även haft sin egen musikhörna i SVT:s Gokväll. Orsa Spelmän behöver ingen närmare presentation. Bröderna Perra och Olle Moraeus samt Pether Olsson på dragspel och Leif Göras på fiol utgör tillsammans orkestern, en närapå institution i svenskt musikliv.

Tina Ahlin och Orsa Spelmän har spelat tillsammans i fem år. Ett lyckligt samarbete som mynnat ut i otalet konserter, sommar och julturnéer. På söndag gästar de BingoLotto.

Programledare är Lotta Engberg och husbandet leds av Mattias Bylund.

BingoLotto – Söndag 29 april kl. 18 i TV4.

Visste du att Folkspel är en ideell och politiskt obunden organisation, med 72 riksorganisationer som medlemmar? Vi är helt enkelt föreningslivets eget lotteribolag och drivs helt utan privata vinstintressen. Allt överskott går tillbaka till Sveriges fantastiska och unika föreningsliv.

Sedan starten 1991 har 17 miljarder kronor gått tillbaka till våra medlemmar. Det är medel som vi vet gör en enorm nytta, såväl för samhället som alla verksamheter runt om i landet. Det är den nyttan som driver oss framåt.