Tina Ahlin och Orsa Spelmän i BingoLotto

Lotta Engberg är tillbaka i BingoLotto och hon bjuder in Tina Ahlin och Orsa Spelmän till programmet. Husbandet leds av Mattias Bylund.

Tina Ahlin och Orsa Spelmän

För den breda publiken blev kompositören, pianisten och sångerskan Tina Ahlin känd som lagledare i TV-programmet Så ska det låta och hon har även haft sin egen musikhörna i SVT:s Gokväll. Orsa Spelmän behöver ingen närmare presentation. Bröderna Perra och Olle Moraeus samt Pether Olsson på dragspel och Leif Göras på fiol utgör tillsammans orkestern, en närapå institution i svenskt musikliv.

Tina Ahlin och Orsa Spelmän har spelat tillsammans i fem år. Ett lyckligt samarbete som mynnat ut i otalet konserter, sommar och julturnéer. På söndag gästar de BingoLotto.

Programledare är Lotta Engberg och husbandet leds av Mattias Bylund.

BingoLotto – Söndag 29 april kl. 18 i TV4.