Tio cityhotell med pool

Vill du resa till en storstad i vår men inte missa badmöjligheterna? Genom att boka ett hotell som har egen pool kan du kombinera citypuls, nöjesliv och shopping med poolhäng och svalkande dopp. Ving tipsar om tio bra storstadshotell med pool.

Empire Hotel (VVVV) i New York
Empire Hotel ligger centralt på Manhattan i närheten av Central Park och andra sevärdheter i pulsstaden New York. På hotellet finns takterrass med barhäng och pool.

Herods Tel Aviv (VVVV+) i Tel Aviv
Herods Tel Aviv ligger direkt vid stranden i Tel Aviv, med en magnifik utsikt över hamnen och solnedgången. På promenadavstånd ligger Dizengoff Street med många butiker, restauranger och barer. Hotellet, som är ett Prime Select-hotell passar utmärkt för vuxna som reser utan barn.

Grand Hyatt Istanbul (VVVVV) i Istanbul
Ett hotell som ligger i den nya delen av Istanbul med gångavstånd till bland annat Taksim-torget och shoppinggatan Istiklal. Hotellet har en utomhuspool belägen i en mysig trädgård. http://www.ving.se/turkiet/istanbul/grand-hyatt-istanbul

Melia Bilbao Hotel (VVVV+) i Bilbao
Hotell Melia Bilbao är beläget med gångavstånd till Gamla Stan, nära Doña Casilda-parken, floden Nervión och Guggenheim-museet.

Hotel Bristol Berlin (VVVVV) i Berlin
Högklassigt hotell beläget på shoppingatan Kurfürstendamm och i närheten av flera sevärdheter. Hotellet har även en restaurang med uteservering under sommartid samt gym, tennisbana och inomhuspool. https://www.ving.se/tyskland/berlin/hotel-bristol-berlin

The Marmara Pera (VVVV) i Istanbul
The Marmara Pera är ett modernt, trendigt hotell i Beyoglu i hjärtat av Istanbul. Från hotellet har du en vacker utsikt över staden eller Bosporen och nära till shopping, restauranger och uteliv. Efter en händelserik dag i Istanbul kan det vara skönt att ta hissen upp till takterrassen för ett dopp i poolen.

Le Bristol (VVVVV) i Paris
Le Bristol är ett exklusivt hotell placerat i Paris mode- och konstdistrikt. Närhet till märkesshopping som Dior och Chanel. Hotellet erbjuder en rad olika faciliteter som solterrass och inomhuspool med utsikt över Montmartre och Sacré-Coeur.

Lleo (VVV) i Barcelona
Ett hotell som ligger i närheten av Plaza Catalunya och Las Ramblas. Hotellet har en solterrass med en mindre pool samt en restaurang och bar. Från hotellet är det cirka 200 meter till närmaste tunnelbanestation.

Crowne Plaza Berlin City Centre (VVVV) i Berlin
Modernt hotell i centrala Berlin, vilket gör att det är promenadavstånd till flera intressanta sevärdheter, som Berlin Zoo och shoppinggatan Kurfürstendamm. Hotellet har både inomhuspool och bastu och det finns även möjlighet att få massage och andra skönhetsbehandlingar.

TRYP Barcelona Condal Mar Hotel (VVVV) i Barcelona
Från TRYP Barcelona Condal Mar Hotel har du från takterrassen både en magnifik utsiktsplats över Barcelona och samtidigt möjlighet att bada i utomhuspool. Från hotellet är det nära till flera sevärdheter exempelvis La Sagrada Familia. Hotellet har även restaurang och gym. http://www.ving.se/spanien/barcelona/tryp-condal-mar

Prisexempel:
Flyg och tre nätter till New York. Avresa från Arlanda den 3 maj 2018. Boende på Empire Hotel (VVVV). Från 7 865 kronor per person.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta:
Anna Hagberg, tf. informationschef Ving, tel 0709-513158, anna.hagberg@ving.se

Dåligt väder hemma gör svenskarnas solsemester ännu bättre4.4.2018 10:32Pressmeddelande

Många svenskar är smått missunnsamma visar en internationell undersökning. Nära fyra av tio svenskar hoppas på dåligt väder hemma när de reser iväg på solsemester. För att möta behovet genomförde Ving en kampanj med en vädermaskin där turister på en strand på Phuket kunde uppleva vädret hemma i realtid, det kunde vara regn, snö eller vind så att de kunde få ut det bästa av sin semester.

Nyhet: Digital detox på Vings familjehotell O.B.C. by Sunwing - WiFi slopas och dataroaming förbjuds1.4.2018 09:00Pressmeddelande

Allt fler svenskar uppvisar symptom av skärmberoende. För att stävja detta växande problem har Ving beslutat sig för att helt stänga ner det trådlösa nätverket på de populära familjehotellen O.B.C. by Sunwing. För att säkerställa att ingen smygsurfar, då dataroaming numera är gratis inom EU, kommer dessutom hotellen att omgärdas av avancerade skärmar som stänger ute alla radiovågor.