Tio undangömda hotell i Vings program

Vem drömmer sig inte bort till en härlig strand, långt bort från trängsel och turiststråk, ibland? För dem som söker lugn och ro har Ving en rad perfekta hotell. Unika, genuina och på sitt sätt lyxiga hotell i fantastiska miljöer med tropisk grönska och kritvita drömstränder, där man har all tid för att helt och hållet koppla av och njuta av sin semester.

Constance Moofushi, Vings bildarkiv.

En allt större del av semestern handlar om att komma bort från vardagens alla måsten och komma hem utvilad med många härliga minnen, gärna från en härlig strand på någon exotisk plats. Hur man bor på resan spelar stor roll för helhetsupplevelsen och alla som söker en lugnare semester vill jag rekommendera att ta en titt på Maldiverna, säger Anna Hagberg, tf. informationschef på Ving.

– Att resa till Maldiverna är inte längre lika dyrt då konkurrensen mellan flygbolagen har ökat och lett till att priserna kan jämföras med dem på flera populära resmål kring Medelhavet. Särskilt om man reser under sommarhalvåret, fortsätter Anna Hagberg.

Ving har listat tio hotell som passar dem som vill slippa trängas på sin semester, hotell belägna i vackra miljöer och på häftiga platser.

Tio tips för dem som inte vill trängas

1. Constance Moofushi (VVVVV), Maldiverna
2. Denis Island (VVVVV), Seychellern
3. Breezes Beach Club & Spa (VVVV), Zanzibar, Tanzania
4. Novotel Lombok (VVVV), Lombok, Indonesien
5. Tween Waters Inn (VVV+), Sanibel/Captiva Island, Florida
6. Six Senses Ninh Van Bay (VVVVV), Nha Trang, Vietnam
7. Alila Ubud (VVVV), Bali, Indonesien
8. Beyond Resort (VVVV), Khao Lak, Thailand
9. Alila Diwa (VVVVV), Goa, Indien
10. Cabañas Los Lirios (VVV), Tulum, Mexiko

Prisexempel
Flyg t/r Stockholm-Zanzibar, avresa 20 november 2018. Boende på hotell Breezes Beach Club & Spa i ett dubbelrum i en vecka inklusive halvpension. 12 395 kr/person.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta: Barbro Holmberg, informatör Ving, tel 0709-513023, barbro.holmberg@ving.se

Nyhet! Ving och Thomas Cook Group storsatsar på koncepthotell 201931.10.2018 11:23Pressmeddelande

Thomas Cook Group, där Ving ingår, fortsätter satsningen på skräddarsydda hotellkoncept och lanserar 20 nya koncepthotell under 2019 i Spanien, Grekland, Cypern och Turkiet. Ving kommer i ett första skede att erbjuda sex av dessa nya hotell, däribland ett familjevänligt Casa Cook på Kreta samt tre hotell inom ramen för det nya konceptet Cook’s Club. Det planeras även för ytterligare lanseringar inom kort.

127 000 svenskar kan inte ha fel om Teneriffa11.10.2018 10:38Pressmeddelande

Under 2017 reste ca 127 000 svenskar till Teneriffa enligt den kanariska turistbyrån. Efter Gran Canaria är Teneriffa Vings mest populära vinterresmål. När Ving ställde frågor i sin Resepanel om Teneriffa svarade nära 8 av 10 (78 procent) att de blev så förtjusta i Teneriffa att de gärna återvänder på semester. 66 procent har varit på Teneriffa två gånger eller fler, varav 15 procent mer än sex gånger, det visar resultaten när 7 536 svenskar svarat på frågor om att semestra på Teneriffa