Tio undangömda hotell i Vings program

Vem drömmer sig inte bort till en härlig strand, långt bort från trängsel och turiststråk, ibland? För dem som söker lugn och ro har Ving en rad perfekta hotell. Unika, genuina och på sitt sätt lyxiga hotell i fantastiska miljöer med tropisk grönska och kritvita drömstränder, där man har all tid för att helt och hållet koppla av och njuta av sin semester.

Constance Moofushi, Vings bildarkiv.

En allt större del av semestern handlar om att komma bort från vardagens alla måsten och komma hem utvilad med många härliga minnen, gärna från en härlig strand på någon exotisk plats. Hur man bor på resan spelar stor roll för helhetsupplevelsen och alla som söker en lugnare semester vill jag rekommendera att ta en titt på Maldiverna, säger Anna Hagberg, tf. informationschef på Ving.

– Att resa till Maldiverna är inte längre lika dyrt då konkurrensen mellan flygbolagen har ökat och lett till att priserna kan jämföras med dem på flera populära resmål kring Medelhavet. Särskilt om man reser under sommarhalvåret, fortsätter Anna Hagberg.

Ving har listat tio hotell som passar dem som vill slippa trängas på sin semester, hotell belägna i vackra miljöer och på häftiga platser.

Tio tips för dem som inte vill trängas

1. Constance Moofushi (VVVVV), Maldiverna
2. Denis Island (VVVVV), Seychellern
3. Breezes Beach Club & Spa (VVVV), Zanzibar, Tanzania
4. Novotel Lombok (VVVV), Lombok, Indonesien
5. Tween Waters Inn (VVV+), Sanibel/Captiva Island, Florida
6. Six Senses Ninh Van Bay (VVVVV), Nha Trang, Vietnam
7. Alila Ubud (VVVV), Bali, Indonesien
8. Beyond Resort (VVVV), Khao Lak, Thailand
9. Alila Diwa (VVVVV), Goa, Indien
10. Cabañas Los Lirios (VVV), Tulum, Mexiko

Prisexempel
Flyg t/r Stockholm-Zanzibar, avresa 20 november 2018. Boende på hotell Breezes Beach Club & Spa i ett dubbelrum i en vecka inklusive halvpension. 12 395 kr/person.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta: Barbro Holmberg, informatör Ving, tel 0709-513023, barbro.holmberg@ving.se

Dåligt väder hemma gör svenskarnas solsemester ännu bättre4.4.2018 10:32Pressmeddelande

Många svenskar är smått missunnsamma visar en internationell undersökning. Nära fyra av tio svenskar hoppas på dåligt väder hemma när de reser iväg på solsemester. För att möta behovet genomförde Ving en kampanj med en vädermaskin där turister på en strand på Phuket kunde uppleva vädret hemma i realtid, det kunde vara regn, snö eller vind så att de kunde få ut det bästa av sin semester.

Nyhet: Digital detox på Vings familjehotell O.B.C. by Sunwing - WiFi slopas och dataroaming förbjuds1.4.2018 09:00Pressmeddelande

Allt fler svenskar uppvisar symptom av skärmberoende. För att stävja detta växande problem har Ving beslutat sig för att helt stänga ner det trådlösa nätverket på de populära familjehotellen O.B.C. by Sunwing. För att säkerställa att ingen smygsurfar, då dataroaming numera är gratis inom EU, kommer dessutom hotellen att omgärdas av avancerade skärmar som stänger ute alla radiovågor.