Tio undangömda hotell i Vings program

Vem drömmer sig inte bort till en härlig strand, långt bort från trängsel och turiststråk, ibland? För dem som söker lugn och ro har Ving en rad perfekta hotell. Unika, genuina och på sitt sätt lyxiga hotell i fantastiska miljöer med tropisk grönska och kritvita drömstränder, där man har all tid för att helt och hållet koppla av och njuta av sin semester.

Constance Moofushi, Vings bildarkiv.

En allt större del av semestern handlar om att komma bort från vardagens alla måsten och komma hem utvilad med många härliga minnen, gärna från en härlig strand på någon exotisk plats. Hur man bor på resan spelar stor roll för helhetsupplevelsen och alla som söker en lugnare semester vill jag rekommendera att ta en titt på Maldiverna, säger Anna Hagberg, tf. informationschef på Ving.

– Att resa till Maldiverna är inte längre lika dyrt då konkurrensen mellan flygbolagen har ökat och lett till att priserna kan jämföras med dem på flera populära resmål kring Medelhavet. Särskilt om man reser under sommarhalvåret, fortsätter Anna Hagberg.

Ving har listat tio hotell som passar dem som vill slippa trängas på sin semester, hotell belägna i vackra miljöer och på häftiga platser.

Tio tips för dem som inte vill trängas

1. Constance Moofushi (VVVVV), Maldiverna
2. Denis Island (VVVVV), Seychellern
3. Breezes Beach Club & Spa (VVVV), Zanzibar, Tanzania
4. Novotel Lombok (VVVV), Lombok, Indonesien
5. Tween Waters Inn (VVV+), Sanibel/Captiva Island, Florida
6. Six Senses Ninh Van Bay (VVVVV), Nha Trang, Vietnam
7. Alila Ubud (VVVV), Bali, Indonesien
8. Beyond Resort (VVVV), Khao Lak, Thailand
9. Alila Diwa (VVVVV), Goa, Indien
10. Cabañas Los Lirios (VVV), Tulum, Mexiko

Prisexempel
Flyg t/r Stockholm-Zanzibar, avresa 20 november 2018. Boende på hotell Breezes Beach Club & Spa i ett dubbelrum i en vecka inklusive halvpension. 12 395 kr/person.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta: Barbro Holmberg, informatör Ving, tel 0709-513023, barbro.holmberg@ving.se

Ving ökar volymen till Turkiet och börja flyga direkt till Gazipasa17.9.2018 09:50Pressmeddelande

Efter några års nedgång har efterfrågan på resor till Turkiet ökat ordentligt. Redan till sommaren 2018 ökade Ving volymen med 40 procent och till nästa sommar börjar Ving flyga direkt från Stockholm till flygplatsen i Gazipasa med det egna flygbolaget Thomas Cook Airlines Scandinavia. Det förkortar restiden med nära två timmar för alla som ska semestra i Alanya. Sedan tidigare flyger Ving till Gazipasa från Köpenhamn.

Fler än 650 000 svenskar besökte Kanarieöarna, där Gran Canaria fortfarande är mest populärt6.9.2018 13:28Pressmeddelande

Kanarieöarna har lockat semestrande svenskar sedan 1960-talet. Med många soldagar och behaglig värme året om är det många som återvänt flera gånger till de populära öarna. Enligt Vings resepanel, där 12 433 svenskar svarat på frågor om Kanarieöarna har 9 av 10 (92,7 procent) någon gång rest till Kanarieöarna på semester. Populärast är Gran Canaria följt av Teneriffa och Lanzarote.