Tirendo startar sommarsäsongen med ett utvidgat nätverk av monteringspartner

Just som det är dags för byte till sommardäck utvidgar Tirendo, webbshoppen för däck och biltillbehör, sitt nätverk av monteringspartner. Webbshoppen Tirendo är verksam i 16 europeiska länder. Tirendo samarbetar numera med 30 000 verkstäder över hela Europa. Bara i Sverige har du som kund hos Tirendo mer än 1.900 monteringspartner att välja på.

Denna Smart News-version använder multimedia. Se den fulla versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20160414005869/sv/

If new summer tyres are needed, they can be easily delivered directly to their closest Tirendo fitting partner

“Vi vill att våra kunder ska uppleva köpet av däck online och däckbytet så bekvämt som möjligt. Våra kvalificerade monteringspartner erbjuder våra kunder all nödvändig service på ärliga villkor. Alltifrån mottagandet av däcken du beställt hos Tirendo till monteringen och lagringen av vinterdäcken. Helt okomplicerat”, säger Thierry Delesalle på Tirendo.

När utomhustemperaturen stiger till över 7 grader är sommardäck det säkra valet: Den hårdare gummiblandningen ger under de varmare månaderna bland annat kortare bromssträcka, lägre bränsleförbrukning, minimalt rullmotstånd och högre körstabilitet. Vid byte till sommardäck bör lufttryck, ålder och däckens tillstånd kontrolleras samt mönsterdjupet mätas. Experter, som till exempel den tyska bilistorganisationen ADAC, rekommenderar ett mönsterdjup på minst 3 millimeter på sommardäck.

Behöver du nya sommardäck, erbjuds du som kund hos Tirendo attraktiva priser, stort urval och snabb leverans – om du så önskar direkt till en av Tirendo monteringspartner nära dig. En mängd betalningsalternativ rundar av din inköpsupplevelse.

På internet hittar du oss på:

www.tirendo.de, www.tirendo.at, www.tirendo.fr, www.tirendo.nl, www.tirendo.pl, www.tirendo.ch, www.tirendo.be, www.tirendo.se, www.tirendo.no, www.tirendo.it, www.tirendo.dk, www.tirendo.co.uk

Insignis
Henning Jahns
Tel.: +49-511-132214-14
Fax: +49-511-132214-99
delticom@insignis.de
Delticom AG
Anne Lena Peters
Tel.: +49-511-93634-8909
Fax: +49-511-93634-8301
anne.lena.peters@delti.com

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Dropbox erbjuder kraftfulla företagsklassade verktyg till enskilda användare genom Dropbox Professional17.10.2017 16:00Pressmeddelande

Dropbox lanserar idag Dropbox Professional, en ny produkt som introducerar företagsklassade verktyg till enskilda användare som vill lagra, dela och spåra arbete från en enda säker plats. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20171017006404/sv/ Dropbox Professional är utformat för att tillgodose behoven hos frilansare – en redan stor grupp som förväntas växa till 47,6 miljoner år 2022 [1]. Det nya erbjudandet för samman de mest populära lösningarna för lagring, delning och support från Dropbox med nya sätt att presentera arbetet så att användaren kan visa upp sin kreativitet på bästa möjliga sätt. ”Arbetet blir mer flytande efterhand som omfattningen av de projekt som frilansare kan åta sig växer” säger Todd Jackson, produktchef på Dropbox. ”

Den ekonomiska effekten av Nord Stream 2 – analys av Arthur D. Little4.10.2017 07:00Pressmeddelande

En nyligen genomförd studie av Arthur D. Little (ADL) – “The economic impact on Europe of the Nord Stream 2 Project” – analyserar de ekonomiska konsekvenserna för EU av det pågående projektet att anlägga två nya rörledningar från Ryssland till Tyskland. Studien uppskattar att det totala värdet av rörledningarna uppgår till €5,15 miljarder. Det kommer att skapa 31,000 heltidsarbeten inom EU över de 5 år som projektet pågår. Dessa omfattar flera industrisektorer. BNP ökar med €2,25 miljarder. Det totala ekonomiska bidraget till Sveriges ekonomi från Nord Stream 2 uppgår till €300 miljoner (SEK 2,7 miljarder). Detta 1,700 heltidsarbeten i Sverige över fem års tid och ökar Sveriges BNP med €160 miljoner (SEK 1,5 miljarder). Nord Stream 2 är ett stort infrastrukturprojekt för naturgastransport genom Östersjön som kommer att öka transportkapaciteten till Europa med 55 milja