E-hälsomyndigheten

Tjänsten Covidbevis drabbad av tekniska problem

Dela

Sedan klockan 00.42 natten mot söndagen går det inte att hämta ut covidbevis. Samtliga tre bevis; vaccinationsbevis, testbevis och tillfrisknandebevis, omfattas av de tekniska problemen.

Felet uppstod i samband med ett tekniskt underhållsarbete hos E‑hälsomyndighetens driftsleverantör Försäkringskassan. Vi arbetar tillsammans med dem för att lösa problemet så snabbt som möjligt.

Vi beklagar det inträffade och den eventuella olägenhet som det kan leda till för resenärer. Särskilt besvärligt kan det tyvärr vara för den som planerat att testa sig för ett testbevis eftersom det gäller kort tid från det att resenären testat sig hos en vårdgivare som tillhandahåller testbevis.

Om du har digital brevlåda och tidigare har hämtat ett covidbevis kan du hämta det hos din brevlådeoperatör.

Du som har tänkt att hämta covidbevis för att resa, vänligen följ informationen på E-hälsomyndighetens webbplats:

Driftinformation • E-hälsomyndigheten (ehalsomyndigheten.se)

Informationen uppdateras så snart det finns ny information att ge.

Kontakter

Om

E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten
Box 913
391 29 Kalmar

010-458 62 00https://www.ehalsomyndigheten.se/

E-hälsomyndigheten skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner.

Följ E-hälsomyndigheten

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från E-hälsomyndigheten

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum