Tobias Baudin besöker Kiruna och Luleå

Under tisdagen och onsdagen den 16-17 augusti besöker Socialdemokraternas partisekreterare Tobias Baudin Kiruna och Luleå.

– Valet den 11:e september handlar om vilket ledarskap Sverige ska ha de kommande fyra åren. Magdalena Andersson är en ledare som visar på både handlingskraft och kompetens. Mot henne står en moderatledare som gång på gång visar att han inte är redo för uppgiften. Det ser jag fram att prata med Kiruna- och Luleåborna om, säger Tobias Baudin.

Dagen innehåller följande programpunkter. Media hälsas välkomna till samtliga. Vänligen föranmäl till pressekreterare.

Tid finns för intervju.

Tisdag 16 augusti

12:30     Verksamhetsbesök på Copperstone Resources AB tillsammans med IF Metall.

14:00     Verksamhetsbesök på Movägens äldreboende tillsammans med Kommunal.

18:00     Dörrknackning tillsammans med partivänner i Lombolo-området.

Onsdag 17 augusti

13:00     Pressträff utanför Sunderby sjukhus.

Presentation av lokalt vallöfte.

17:30     Dörrknack på Hertsön tillsammans med partivänner.

Julia Grabe, pressekreterare

073-076 33 97, julia.grabe@socialdemokraterna.se

Vi vänder på varje sten för att bryta segregationen och tränga tillbaka våldet. Vi tar tillbaka den demokratiska kontrollen över välfärden och vi skapar framtidens jobb med bra villkor i hela landet. Vi gör det som krävs, för Sverige kan bättre.