Tobias Baudin omvald som ordförande för Kommunal

Tobias Baudin har idag omvalts som ordförande för fackföreningen Kommunal av förbundets kongress.

Kommunal, Nordens största välfärdsförbund, med över en halv miljon medlemmar håller kongress i Stockholm i veckan. Vid 17-tiden idag, onsdag den 22 maj, omvaldes Tobias Baudin till förbundsordförande. Tobias Baudin tillträdde som ordförande vid Kommunals förra kongress, 2016.

- Att vara ordförande för Kommunal är det finaste uppdraget man kan ha. Så det känns helt fantastiskt att få ett fortsatt förtroende. Tack till alla kongressombud för förtroendet – en tydlig signal om att vi i Kommunal nu fortsätter förändringsresan och fokuserar på att bli fler, säger Tobias Baudin.

- Sedan vill jag personligen tacka varenda medlem jag träffat på mina arbetsplatsbesök runt om i landet. Varje gång vi möts får jag ny energi i arbetet för högre löner och bättre villkor.