TOMAS LEDIN ADDERAR TVÅ EXTRAFÖRESTÄLLNINGAR TILL SKARPT LÄGE PÅ CIRKUS

Fotograf: Mats Bäcker

2Entertain – Part of Moment Group

Med hyllande recensioner och utsålda hus ända sedan premiären är SKARPT LÄGE en massiv succé! Nu adderas ytterligare två matiné-föreställningar – lördagen den 25 nov och lördagen den 9 dec – som en sista chans till de som ännu inte hunnit boka sina biljetter. Alla biljetter finns ute nu via Showtic.se.

"Har man trumf på hand så har man" Anders Nunstedt, Expressen 4/5"En generös bjudning med ett pärlband av extranummer redan från start"Jens Peterson, Aftonbladet 4/5"Grym helkväll med Ledin!" Mix Megapol 4/5

Få svenska artister kan peka på en lika lång och framgångsrik karriär. Under de hektiska åren 2011 - 2015 radade Tomas upp ett pärlband av succéer.

Hösten 2011- var det premiär för den nyskapande och kritikerrosade krogshowen Ledin Showtime. Succén spelades under fyra säsonger för drygt 250 000 personer.
Hösten 2011
– uppskattad medverkan i TV4-succén ”Så mycket bättre”.
Sommaren 2012- släpptes listettan och det guldsäljande dubbelalbumet ”40år/40hits”.
Sommaren 2012- inbjöds Tomas som den första artisten någonsin till SVTs ”Allsångsscenen är din”, en timmeslång direktsänd hyllning.
Hösten 2013- kom folkmusikalbumet ”Höga Kusten”, även det en etta på försäljningslistan. Albumet sålde guld, tilldelades en Grammis.
Våren 2014- gjordes en framgångsrik konsertturné med Höga Kusten Kapellet, som förlängdes in i sommaren.
Sommaren 2015- var det dags för en klassisk sommarturné i Sverige, Norge och Finland. ”Livs Levande Ledin” sågs av drygt 180 000 personer.

Skarpt läge spelas nu i höst på Cirkus i Stockholm och har premiär i Göteborg den 18 januari där den spelas under hela våren.

Föreställningen produceras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion

Presskontakt:
Kim Halling - kim.halling@livenation.se

Om 2Entertain

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten SHOWTIC.se – se mer på 2Entertain och Showtic.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

ÅRETS SOMMARTURNÉ - ROLANDZ ger sig ut på FULDANS TOUR 201820.4.2018 10:33Pressmeddelande

Den mest framgångsrika händelsen från Karlskoga, efter Bofors Järnbruk, ger sig äntligen ut på turné igen! Efter den formidabla succén i Melodifestivalen har grabbarna i bandet legat i hårdträning för att möta ett soligt sommarsverige. Bussen är tvättad, kostymen är struken och håret på trummis-Robban är om möjligt ännu större. Framförallt kommer det att glittras, paljettas och sprakas till ett jädra hålligång!