Tomas och Helena öppnar ny Specsaversbutik på Bergvik

Tomas Hagvall och Helena Saaker har precis öppnat sin andra Specsaversbutik i Karlstad – på köpcentrumet Bergvik. – Vi var redo att ta det här steget, vi behöver växa för att kunna ta emot våra kunder, säger Tomas Hagvall.

Sedan maj 2019 driver Tomas Hagvall och Helena Saaker Specsaversbutik i centrala Karlstad, men kundtillströmningen från hela Värmland och delar av Dalsland fick dem att fundera på expansion:

– Vi har varit fullbokade i staden, blivit trångbodda helt enkelt. Vi hörde att det fanns en möjlighet att öppna en butik även på Bergvik och då tvekade vi inte, säger Tomas Hagvall som berättar att kunder kommer från hela Värmland, liksom en del från Dalsland.

Inför öppnandet på köpcentrumet Bergvik har ett par personer nyanställts.

Hans delägarpartner Helena Saaker är optiker med lång erfarenhet i branschen, själv kommer han från livsmedelsbranschen:

– Jag tyckte optikerbranschen kändes väldigt spännande. Att nu få öppna en andra butik i Karlstad är både en utmaning och en ynnest. Och personalen är fantastiskt duktig, så det ska verkligen bli roligt att kunna erbjuda våra tjänster till fler värmlänningar.

Att de öppnar mitt under pandemin ser Tomas Hagvall inte som ett hinder:

– Vi tog beslutet i januari, och det var givetvis då omöjligt att förutse vad som skulle ske, men vi tror att efterfrågan på optiker är fortsatt hög. Och vi håller fortsatt högsta hygienstandard i butiken, det är en balansgång med hur många som kan släppas in i butiken såklart, men nu har vi en bra rutin för det, liksom är personal nu van vid de utökade rutinerna kring hygien och skyddsutrustning vid kundmötena.

Butiken blir Specsavers 116:e i ordningen i Sverige.

Specsavers – en av Sveriges bästa arbetsplatser21.4.2020 15:56:27 CESTPressmeddelande

Specsavers rankas högt i ”Great Place to Works” årliga medarbetarundersökning som uppmärksammar ”Sveriges Bästa Arbetsplatser”. – Att dagligen få jobba med att bidra till bättre ögonhälsa i en entreprenöriell kultur där alla medarbetare möts med respekt och mår bra på sin arbetsplats är nyckeln till framgång, säger Jennie Widell, HR-chef på Specsavers. Bakom utmärkelsen ”Sveriges bästa arbetsplatser”står stiftelsen Great Place To Work som årligen genomför en omfattande medarbetarundersökning - och i år får Specsavers en topplacering i den prestigefulla arbetsplatsstudien.