Tommy Boustedt slutar i höst som generalsekreterare i Svenska Ishockeyförbundet

Efter sex år som generalsekreterare på Svenska Ishockeyförbundet och ytterligare 13 år som utvecklingschef, kommer Tommy Boustedt att avsluta sitt uppdrag i höst. Tommy Boustedt kommer under dessa Coronatider att vara kvar i tjänst tills en ny generalsekreterare tar över, dock som längst till oktober 2020.

- Det senaste året har varit en knölig tid för både förbundskansliet, och så klart även för mig personligen. Därför har det, efter en tids samtal tillsammans med styrelsen, vuxit fram att detta är vägen framåt för både mig och för förbundet. 19 år på hockeyförbundet är lång tid och nu är det dags för någonting nytt. Jag har haft många fina år på förbundet, och dessutom haft förmånen att arbeta nära och tillsammans med många kunnigaishockeymänniskor, säger Tommy Boustedt generalsekreterare på Svenska Ishockeyförbundet.

- Den senaste tidens uppmärksamhet kring vårt kansli har tagit fokus från de många positiva saker vi har framför oss de närmaste åren. Nu kommer vi omgående att inleda arbetet med att rekrytera en ny generalsekreterare som kan ta över när Tommy lämnar i höst, säger Anders Larsson styrelseordförande i Svenska Ishockeyförbundet.

- Jag vill rikta ett stort och varmt tack till Tommy, som under en lång och framgångsrik karriär gjort enormt mycket för svensk ishockey. Särskilt vill jag lyfta fram den s.k. juniortemautredningen som är en helt avgörande orsak till att svensk ishockey leder utvecklingen i världen kring spelarutbildning och spelarutveckling. Jag vill även nämna ett förbund med en ekonomi i balans, VM-guld för herrar, vårt första U-18 VM-guld, vårt sätt att rekrytera spelare, den nya strategi för svensk ishockey som kommit på plats och att vi lyckats få hem fyra världsmästerskap till Sverige under Tommys tid som generalsekreterare, säger Anders Larsson.

För media:
Anders Larsson, ordförande i Svenska Ishockeyförbundet finns tillgänglig för intervjuer från klockan 11.00 vid förbundskansliet. För intervju: anmäl dig till Emma Spennare, PR-och Kommunikationssamordare. Med anledning av covid-19 sker alla intervjuer utomhus utanför kansliet.