Tove Alexandersson tävlar på Gotland – springer Swedish Leauge-final

För en vecka sedan vann hon världscupen i orientering för sjunde året i rad. I somras tog hon guld i alla fem distanser under VM. Nu är det klart att Tove Alexandersson springer årets Swedish Leauge-final på Gotland.
Tove Alexandersson vinner världscupen för sjunde året i rad. Bild: Sara Malmborg

Den 23-24 oktober avgörs finalen i Swedish League i orientering på Gotland. Femfaldiga VM-guldmedaljören och världscupsvinnaren Tove Alexandersson kommer att delta, tillsammans med övriga svenska eliten. Inför finalen leder Sara Hagström på damsidan och Gustav Bergman på herrsidan.

Tävlingen avgörs genom en långdistans på lördagen samt en förkortad långdistans med jaktstart på söndagen. Först i mål i jaktstarten vinner Swedish League och är därmed Sveriges bästa orienterare över hela säsongen i klasserna DH21, DH20 och DH18.

Ackreditering för media önskas senast 17 oktober till: Magnus.ihreskog@gotlandsmedia.se

På tävlingsarenan i Othem på norra Gotland erbjuds fältmässiga förhållanden. Tält att arbeta i, wifi, varvningskontroll lämplig för fotografering.

Parallellt med Swedish League avgörs en publiktävling: höstklassikern Helg utan Älg med 1 200 anmälda löpare.

Länk till arrangerande Gotlands Bro OK:s hemsida:

För mer information:
Magnus Ihreskog, mediavärd, 0739-252607, Gotlands Bro OK