Toyota

Toyota Corolla Touring Sports Hybrid är Årets smartaste bilköp

Riksförbundet M Sverige - landets största konsumentorganisation för bilister och andra trafikanter – utser Toyota Corolla Touring Sports Hybrid till Årets smartaste bilköp.

Säkerhet i toppklass, rimligt pris och modern hybridteknik gör nya Toyota Corolla Touring Sports till ”Årets smartaste bilköp” enligt Riksförbundet M Sverige.
– Det är på många sätt den mest kompletta bilen som lanserades i fjol. Den har både en passiv och aktiv säkerhet i toppklass, säger Heléne Lilja, chef kommunikation och samhället, Riksförbundet M Sverige.

Toyota Corolla lanserades i början av 2019 och har snabbt blivit en av företagets absoluta storsäljare i såväl Sverige som Europa. Här kombineras Toyotas prisvinnande hybridteknik med högsta säkerhet, bra utrymmen och trevliga köregenskaper. Under 2019 utsåg dessutom även MHF och tidningen Motorföraren Toyota Corolla Touring Sports till ”Årets Familjebil”.
– Vi är mycket stolta och hedrade över utmärkelsen som Årets smartaste bilköp. Med vår smarta och effektiva hybridteknik kan alla – oavsett plånbok och körmönster – minska på sina transporters miljöpåverkan på ett enkelt och snabbt sätt, säger Christian Norberg, vd på Toyota Sweden AB.

– Vi vill med denna utmärkelse även uppmärksamma Toyota som biltillverkare. I många år har de masstillverkat hybridbilar och hävdat att det är den effektivaste lösningen för att få ned utsläppen. Med tanke på den enorma mängd bilar som Toyota säljer världen över, har de gjort stor skillnad i utsläppen av växthusgaser. En hybridbil från Toyota kan dessutom brukas av vem som helst, och erbjuder effektiv körning utan att man måste ha tillgång till eluttag eller bara köra korta sträckor. Årets smartaste bilköp 2019 är därför Corolla Sports Tourer, säger Heléne Lilja på Riksförbundet M Sverige.