Träffa de svenska orienteringsstjärnorna – läger på Idre Fjäll

Den 13-19 juli ligger det svenska orienteringslandslaget på läger på Idre Fjäll. Medias representanter hälsas välkomna tisdagen den 14 juli klockan 13.00.
Fri bild. Foto: Svenska Orienteringsförbundet.

Orienteringssäsongen 2020 blev det inte mycket med och anledningen stavas såklart corona. I princip alla tävlingar är inställda, men nu – sedan reserestriktionerna inrikes släpptes – har landslaget i alla fall börjat träna tillsammans igen.

Den första större samlingen sker på Idre Fjäll 13-19 juli, då både senior- och juniorlandslag samlas för högkvalitativ träning, föreläsningar, teambuilding och givande diskussioner.

Om coronapandemin lägger sig till nästa år och allt återgår till det normala, väntar en fullspäckad säsong med bland annat ett sprint-EM i Schweiz, ett fullskaligt VM i Tjeckien, en världscupomgång på just Idre Fjäll samt en världscupavslutning i Italien.

Det finns med andra ord mycket spännande att börja ladda mot.

Media som vill träffa våra landslagsstjärnor för intervjuer hälsas nu välkomna till Idre Fjäll tisdagen den 14 juli klockan 13.00. Anmäl på förhand till förbundskapten Håkan Carlsson om ni kommer och vem/vilka ni önskar intervjua.

Vill ni också vara med på någon träning kan det säkert ordnas. Hör av er med era önskemål!

Kontakta Håkan Carlsson senast den 14 juli – mejla hakan.carlsson@orientering.se eller ring 073-692 27 31.

I princip samtliga löpare i A-landslaget, utvecklingslandslaget och juniorlandslaget deltar i lägret – HÄR (i vänstermenyn) hittar du trupperna.

Välkomna!

Fri bild. Foto: Svenska Orienteringsförbundet.
Tove Alexandersson. Fri bild. Foto: Svenska Orienteringsförbundet.
Gustav Bergman. Fri bild. Foto: Svenska Orienteringsförbundet.
Karolin Ohlsson. Fri bild. Foto: Svenska Orienteringsförbundet.
Martin Regborn. Fri bild. Foto: Svenska Orienteringsförbundet.

Svenska Orienteringsförbundet består av 600 föreningar med 86 000 medlemmar. Vi är en idrott för alla, med framgångsrika landslag, en omfattande tävlings- och ungdomsverksamhet samt aktiviteter som hittaut, naturpasset och motionsorientering för allmänheten. Våra medlemsföreningar arrangerar varje år runt 600 tävlingar och stora evenemang som Tiomila och O-Ringen.

Nytt nummer av Orienteraren – landslagsprofilen Gustav Bergman om framgångarna, och så lyckades mammorna komma tillbaka starkare än tidigare20.3.2024 15:04:35 CET | Pressmeddelande

Nu finns ett rykande färskt nummer av Orienteraren, både i tryckt- och digital version, fullmatad med extramaterial. Orienteraren är Svenska Orienteringsförbundets magasin och årets första nummer bjuder på bland annat ett exklusivt möte med landslagslöparen Gustav Bergman. Vi djupdyker också i Hanna Erikssons och Magdalena Olssons comebacker, från barnafödande till VM.