Träffa nya landslagstruppen i orientering

Tolv löpare är uttagna till landslaget i orientering 2022. Nu kan du träffa dem och delar av den nya landslagsledningen på Bosön den 11 november.

Tove Alexandersson springer hem sin sjunde raka totalseger i världscupen. Möt henne och den nya landslagstruppen i orientering på Bosön den 11 november. Bild: Mårten Lång

Bästa nation på både EM och VM med sammanlagt tio guldmedaljer, två silver och ett brons. Dessutom en vinnare i den totala världscupen samt vinst i världscupens lagtävling. Det svenska orienteringslandslaget skördade stora framgångar under 2021. Nu är det dags att presentera landslagstruppen för 2022 som ska representera Sverige i bland annat VM i Danmark och EM i Estland nästa år.

Media hälsas välkomna till Bosön för att träffa de tolv löparna i A-lagstruppen. Några har varit med i truppen tidigare, men det finns också nya namn. Dessutom presenteras nya förbundskaptener och nya landslagstränare.

Efter presentation och intervjuer finns möjlighet att ta bilder under en träningstävling i knockout-sprint.

Datum: Torsdag 11 november

Tid: Kl 11.30

Plats: Bosön, Lidingö. (Exakt lokal meddelas längre fram)

Anmälan senast tisdag 9 november till caroline.karlsson@orientering.se, 0768-084549

Risby och Bergman vinnare på Gotland – tajt inför jaktstartsfinalen23.10.2021 14:57:52 CEST | Pressmeddelande

SWEDISH LEAGUE. Lisa Risby vann lördagens långdistans på norra Gotland före Sara Hagström, vilket innebär att Hagström genom sin andraplats seglar upp i ledning inför söndagens jaktstartsfinal. Tätt bakom jagar Järlas Karolin Ohlsson. På herrsidan tog Gustav Bergman hem ytterligare en Swedish League-delseger, vilket bäddar för ett drömläge vid morgondagens avgörande med god marginal till närmsta löpare.