Träffa stjärnorna inför Folksam Grand Prix 2022

PRESSINBJUDAN: Svensk Friidrott och Folksam bjuder in till pressträff inför den stundande Folksam Grand Prix-säsongen. Medverkar gör Thobias Montler, Simon Pettersson, Khaddi Sagnia och Maja Åskag liksom förbundskapten Kajsa Bergqvist. Varmt välkomna till Folksamhuset torsdagen den 2 juni!
Ej fri bild. Bilderna tillhör Deca Text&Bild.

En ny Folksam Grand Prix-säsong står för dörren. Första galan arrangeras i Sollentuna 12 juni och därefter rullar serien vidare med Karlstad 3 juli, Söderhamn 26 juli och Göteborg 30 juli.

Svensk Friidrott och Folksam bjuder nu in till en pressträff på Folksamhuset, Bohusgatan 14 i Stockholm, där varje arrangör presenterar årets tävling. På plats finns även Thobias Montler, Simon Pettersson, Khaddi Sagnia och Maja Åskag som är ambassadörer för varsin gala.

Program

11.30: Dörrarna öppnas, mingel och fika. Vid fint väder är vi utomhus, vid regn inomhus.
12.00: Folksams Madeleine Hasselwander har ordet.
12.05: Folksam GP-arrangörerna och de aktiva presenterar årets fyra galor.
12.30: Förbundskapten Kajsa Bergqvist inför årets säsong.
12.40: Individuella intervjuer.

Den som vill gå på pressträffen måste anmäla sig till mathias.karlsson@friidrott.se

I mejlet anges namn, mediebolag och eventuella önskemål om individuella intervjuer.

Friidrottskanalen planerar att sända pressträffen med start 12.00.

Ej fri bild. Bilderna tillhör Deca Text&Bild.