Träffa stjärnorna inför Gothenburg Games!

Efter en riktigt häftig Folksam GP-tävling i Sätrahallen i går väntar nya spännande galor på svensk mark denna vecka. Härmed bjuds media in till en pressträff inför Gothenburg Games.

På torsdag är det dags för den nystartade galan i Göteborg, Gothenburg Games som lockar en lång rad svenska och internationella friidrottsstjärnor.

I morgon tisdag klockan 13.30 arrangeras en pressträff i Friidrottens Hus där följande aktiva finns på plats:

- Khaddi Sagnia, som på en mindre tävling i förra veckan slog till med 6.75, vilket var det då längsta resultatet i världen i år.

- Thobias Montler, som visade strålande form på gårdagens gala i Stockholm med 8.19 som lägstahopp, näst längst i världen i år.

- Tilde Johansson, som både persade och vann på gårdagens gala med 6.63.

- Carl Bengtström, som inlett säsongen mycket lovande med 46.26 på 400 meter. Tiden är den näst bästa i Europa i år.

- Lisa Lilja, som också fått en fin start på året med bland annat ett innepers på 23.50.

- Andreas Kramer (medverkar via länk), som gjorde sin säsongsdebut i Stockholm i går och vann på finfina 1:45.90, vilket gör honom till världstrea i år.

Troligen kommer även den kinesiske stjärnsprintern Bingtian Su att medverka på träffen.

Varmt välkomna!

Har du frågor om pressträffen eller om själva tävlingen – kontakta Yannick Tregaro på 0708-88 06 44 alternativt yannick@tregaro.se

Mer info om tävlingen hittas på www.gothenburg-games.se