Träffa Tove Alexandersson och landslaget digitalt inför EM

På torsdag drar EM i orientering igång i schweiziska Neuchâtel. Sverige är på plats med 17 löpare och siktet är inställt på att bli bästa nation.

Det som väntar i Schweiz är ett sprint-EM med individuell sprint, sprintstafett samt den nya disciplinen knockout-sprint. Samtliga tävlingar sänds i SVT och Orienteringsmagasinet finns på plats och sänder intervjuer och försnack inför tävlingarna.

tisdag klockan 14.00 finns möjlighet att digitalt träffa Tove Alexandersson, Gustav Bergman, Karolin Ohlsson och Jerker Lysell samt förbundskapten Håkan Carlsson. Pressträffen sker först gemensamt via Teams, därefter i separata Teamsmöten utifrån vilken/vilka löpare ni vill intervjua.

Anmälan till caroline.karlsson@orientering.se senast måndag klockan 16.00.

Ange vilken mejladress Teams-länken ska skickas till och om ni har önskemål om enskild intervju och med vem. Jag återkommer senast tisdag förmiddag med länkar och tid för enskilda intervjuer.

Här är den svenska truppen

Damer: Tove Alexandersson, Stora Tuna, Emma Bjessmo, Lidingö, Moa Enmark, Göteborg-Majorna, Lilian Forsgren, Tisaren, Sara Hagström, IFK Göteborg, Vilma von Krusenstierna, Kåre, Hanna Lundberg, Renen, Karolin Ohlsson, Järla, Lina Strand, Göteborg-Majorna, Josefin Tjernlund, Tisaren (reserv)

Herrar: Max Peter Bejmer, IFK Göteborg, Gustav Bergman, Ravinen, Axel Granqvist, Ravinen, Jonatan Gustafsson, Örebro, Isac von Krusenstierna, Kåre, Jerker Lysell, Rehn, Samuel Pihlström, Landehof, Emil Svensk, Stora Tuna August Mollén, Denseln (reserv)

Svenska Orienteringsförbundet består av 600 föreningar med 87 000 medlemmar. Vi är en idrott för alla, med framgångsrika landslag, en omfattande tävlings- och ungdomsverksamhet samt aktiviteter som hittaut, naturpasset och motionsorientering för allmänheten. Våra medlemsföreningar arrangerar varje år runt 600 tävlingar och stora evenemang som Tiomila och O-Ringen.