Träffa Tove Alexandersson och landslaget inför världscupen i Borås

På torsdag 26 maj inleds världscupen i orientering i Borås. Sverige är på plats med hela 21 löpare och sprintorientering är i fokus under de tre tävlingsdagarna.

På tisdag 24 maj klockan 14.00 finns möjlighet att digitalt eller fysiskt träffa Tove Alexandersson, Gustav Bergman, Isac von Krusenstierna och Hanna Lundberg tillsammans med förbundskapten Kalle Dalin. Pressträffen inleds gemensamt både fysiskt och via Teams, därefter i separata Teamsmöten eller på plats utifrån vilken/vilka löpare ni vill intervjua.

Anmälan till caroline.karlsson@orientering.se senast måndag klockan 13.00.

Ange vilken mejladress Teams-länken ska skickas till och om ni har önskemål om enskilda intervjuer. Vill ni intervjua andra löpare i truppen som inte är med på pressträffen går det att ordna. Jag återkommer under måndag eftermiddag med länkar och tider för enskilda intervjuer.

För er som vill vara på plats är adressen Torpa Stenhus. Det är en ett slott beläget 28 km sydöst om Borås. Vi håller till i lokalen Ladugården.

Samtliga världscupstävlingar direktsänds i SVT.

Här är tv-tiderna:
Torsdag 26/5, individuell sprint, 12:00-14:30, SVT 1
Lördag 27/5, knockout-sprint 16:00-17:55, SVT 1
Söndag 28/5 sprintstafettm, 13:00-14:30, SVT 1

Här är den svenska truppen

Damer

Tove Alexandersson