Trafikinformation: Bussar över Bohusbron får tillfälligt ändrade körvägar

På onsdag och fram till den 9 december får busstrafiken över Bohusbron tillfälligt ändrade körvägar och indragna hållplatser. Anledningen är att Bohusbron stängs av för ett underhållsarbete. Linje 37, 401 och Grön express påverkas.

Underhållsarbetet av Bohusbron påverkar busstrafiken. Foto: Lars Lundberg

Med start på onsdag den 27 november till den 9 december pågår ett underhållsarbete av Bohusbron. Detta påverkar busstrafiken över Bohusbron som får tillfälligt ändrade körvägar och indragna hållplatser.

Arbetet är uppdelat i två perioder och berör linje 37, 401 och Grön express. Linjerna kommer inte stanna vid hållplatserna Fars Hatt, Kexbageriet och Västra Parken.

Period 1: 27 november klockan 21:00 till 2 december klockan 04:00.

Period 2: 4 december klockan 21:00 till 9 december klockan 04:00.

Läs mer om hur busstrafikens körvägar påverkas på Västtrafiks hemsida.

Samtidigt pågår också ett vägarbete på Nordreälvbron som påverkar framkomligheten till och från Kungälv. Vi uppmanar våra resenärer att söka sin resa i Västtrafiks Reseplanerare, vara ute i god tid och räkna med längre restid.

Underhållsarbetet av Bohusbron påverkar busstrafiken. Foto: Lars Lundberg

Varje dag reser 430 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.