Trafikinformation: Stenpiren öppnar för spårvagnstrafik

Den 1 oktober börjar spårvagnslinje 1 och 9 att köra via Stenpiren igen. Samtidigt byter Västtrafik tidtabeller för alla spårvagnslinjer och sätter in tätare turer på spårvagnslinje 3.

I samband med tidtabellsskifte för alla spårvagnslinjer återgår linje 1 och 9 att köra via Stenpiren. Foto: Eddie Löthman

Den 18 juni stoppades all spårvagnstrafik via Stenpiren, på grund av förberedande arbeten för Västlänken. Under tiden har spårvagnslinjerna 1 och 9 istället kört förbi Domkyrkan, Grönsakstorget och Hagakyrkan. Från och med den 1 oktober kör spårvagnarna åter via Stenpiren.

Tätare turer på linje 3
Det är många som reser med spårvagnslinje 3, framförallt mellan Majorna och Redbergsplatsen i rusningstrafik på eftermiddagen. För att skapa plats för fler sätter Västtrafik in ytterligare en tur per timme mellan 15:00-17:30 på vardagar. Det innebär åtta turer per timme istället för sju.

Samtidigt får alla spårvagnslinjer nya tidtabeller.