Trafikinformation: Underhållsarbete påverkar tågtrafiken Göteborg-Alingsås

Mellan den 3-4 november påverkas tågtrafiken mellan Göteborg och Alingsås på grund av ett underhållsarbete på Göteborg Central. Samtliga resenärer på sträckan hänvisas att resa med Västtågen som kommer att utökas med kvartstrafik under vissa tider denna helg.

Endast Västtrafiks Västtåg kommer att trafikera på sträckan. Foto: Eddie Löthman

Tågtrafiken på Västra stambanan påverkas från lördagen den 3 november klockan 09:00 till söndagen den 4 november klockan 15:00.

Endast Västtrafiks Västtåg kommer att trafikera på sträckan Göteborg–Alingsås eftersom att flera spår till Göteborg Central stängs av för underhållsarbete. Samtliga resenärer hänvisas till att resa med Västtågen. För att möta upp antalet resande utökar Västtrafik trafiken på sträckan med kvartstrafik under vissa tider denna helg.

Se aktuella tidtabeller på Västtrafiks hemsida.

Västtåg till och från Töreboda/Skövde/Nässjö/Örebro/Mariestad/Lidköping är inställda på sträckan Göteborg–Alingsås och omvänt. Välj istället Västtåg mellan Göteborg och Alingsås. Detta gäller även resenärer som reser med SJ Regional, MTR Express och Blå tåget. I Alingsås byter resenärer till SJ, MTR, Blå tåget och Västtrafik tåg mot Skövde-Stockholm, Jönköping-Nässjö, och Lidköping-Mariestad.