Trafikinformation: Veterandagen 29 maj

På tisdag den 29 maj stannar kollektivtrafiken i Brunnsparken under en minut, klockan 16.20. Detta med anledning av Veterandagen.

Veterandagen arrangeras av Försvarsmakten i hela Sverige. I Göteborg kommer en ceremoni hållas i Brunnsparken under dagen. Klockan 16.20 kommer en tyst minut att hållas för de veteraner som omkommit under fredsbevarande arbete runtom i världen. I samband med detta kommer kollektivtrafiken att stanna under en minut i Brunnsparken.

Västtrafiks presstjänst, 0771-41 43 99
press@vasttrafik.se

Nytt resecentrum i Gamlestaden17.8.2018 09:12Pressmeddelande

Lördagen den 18 augusti är det dags för invigning av Gamlestaden resecentrum. Då får en av kollektivtrafikens största knutpunkter i Göteborg en modern, trygg och tillgänglig mötesplats för resenärer och invånare. Välkommen på en invigning för alla åldrar. Västtrafiks nya resecentrum ligger på Gamlestads Torg, en stor och växande knutpunkt för kollektivtrafikens resenärer. Byggnationen startade våren 2016 och på lördag är det dags för invigning. – Gamlestaden är en stor knutpunkt för våra resenärer och området genomgår just nu en kraftig förändring med nya bostäder, handel och kontor. Därför är vi mycket glada över att kunna öppna upp för en modernare och tillgängligare mötesplats för resenärer och invånare, säger Stefan Ekman, infrastrukturchef på Västtrafik. Prognosen pekar på cirka 30 000 av- och påstigande resenärer från spårvagn, buss och tåg per dygn vid Gamlestads Torg år 2020, jämfört med dagens cirka 20 000 resenärer per dygn. Västtrafikbutik ska testa nya lösningar Det nya res