Tre av fyra sommarresor är redan bokade hos Ving

Även om solen just nu värmer stora delar av Sverige är det många som vill försäkra sig om att få sol och varma bad, även under sin semester. Redan nu har Ving sålt 75 procent av alla sommarresor och i närtid är fler än 95 procent av resorna sålda. Allra flest har valt att boka en resa till Mallorca, Rhodos och Kreta.

Alcudia, Mallorca. Foto: Mats Högberg

Sommarlovet står för dörren och många litar inte på det svenska sommarvädret och att värmen ska hålla i sig. Därför ser man till att solsäkra en eller två av semesterveckorna på sydligare breddgrader där genomsnittstemperaturen brukar vara betydligt högre både i luften och i vattnet.

De flesta vet att regnet och kylan brukar komma lagom till midsommar och vågar inte lita på att det här fina vädret fortsätter. Snart går stora delar av svenska folket på semester och om vädret blir sämre lär det bli huggsexa om resorna och många vill komma iväg så snart skolorna slutar, säger Anna Hagberg, tf. informationschef Ving.

De som vet att de vill resa utomlands ska inte vänta med att boka sin resa. Från nu och fram till midsommar är fler än 95 procent av Vings resor bokade, men för dem som tänkt resa i juli och augusti finns det fortfarande en del kvar att välja mellan.

Hit har flest valt att boka sin sommarresa
1. Mallorca
2. Rhodos
3. Kreta
4. Cypern
5. Turkiska sydkusten

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta:
Barbro Holmberg, informatör Ving, tel 0709-513023, barbro.holmberg@ving.se

Alcudia, Mallorca. Foto: Mats Högberg

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB och har cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Info kring "Proposed recapitalisation of Thomas Cook Group"12.7.2019 08:27:48 CESTPressmeddelande

Idag meddelade Vings ägare, Thomas Cook att företaget är i samtal med Fosun Tourism, vår idag största aktieägare, och de utlånande bankerna kring att tillföra nytt kapital om 750 miljoner GBP i verksamheten. Efter genomförandet av detta förslag skulle researrangörsdelen vara majoritetsägd av Fosun Tourism som även äger Club Med, medan flygbolaget skulle ägas av Thomas Cook Group plc., utlånande banker och kreditgivare. Flygbolaget och researrangören kommer att fortsätta att arbeta nära tillsammans, som de gör idag. Semesterresor med Ving/Thomas Cook kommer inte att påverkas och kommer att fortsätta att fungera som vanligt. Alla våra semesterresor är skyddade av resegarantin som vanligt och våra kunder kan tryggt boka och resa på semester med oss.

Nu släpps Vings Semesterrapport19.6.2019 10:57:33 CESTPressmeddelande

Nu presenteras 2019 års upplaga av Semesterrapporten som i år för första gången är nordisk. Rapporten visar bland annat att designhotell blir allt viktigare för destinationer, och så även hotellens restaurangkoncept. Hållbarhet är viktigt och den moderna paketresan är mer rätt än någonsin. Rapporten visar också att för Gen Z och Millenals är trenden att många väljer bort solbränna och festande till förmån för lokala upplevelser och tid för återhämtning.