Tre Kronor möter Danmark i en dubbellandskamp i Halmstad 20–21 april

Förbundskapten Johan Garpenlöv har tagit ut Tre Kronors trupp som ska möta Danmark i en dubbellandskamp i Halmstad 20–21 april.

– Resan mot VM fortsätter, och nu lyfter vi in ett gäng spelare, däribland OS-spelarna Jonathan Pudas och Mathias Bromé, samt målvakten Jhonas Enroth. Den här veckan vill vi ta ett steg till i vårt spelsätt. Vi ser fram emot att spela på hemmaplan i Halmstad, säger Johan Garpenlöv, förbundskapten för Tre Kronor.

TRUPPEN

86. Mathias Bromé
89. Patrik Karlkvist
92. Kim Rosdahl

Ändringar från förra veckans samling

Följande spelare ansluter: Jhonas Enroth, Filip Roos, Jonathan Pudas, Joel Persson, Linus Karlsson, Joel Kellman, Glenn Gustafsson, Mathias Bromé, Patrik Karlkvist, Kim Rosdahl

Följande spelare lämnar truppen: Per Svensson, Robin Press, Oskar Eklind, Linus Ölund, Dmytro Timashov, Anton Wedin

SPELSCHEMA

Onsdag 20 april
19.00 Sverige–Danmark Halmstad Arena

Torsdag 21 april
19.00 Sverige–Danmark Halmstad Arena

MEDIA

Förfrågningar från media hanteras av Tre Kronors Team Manager Martin Lundby, som nås på +46 (0)70-4450434.

TV-SÄNDNING

Landskamperna sänds på TV 10/Viaplay.

BILJETTER

Biljetter till matcherna går att köpa här.

Erik Gustafsson, Luleå HF är Rinkens Riddare säsongen 2021-202213.5.2022 13:56:43 CEST | Pressmeddelande

Rinkens Riddare i svensk ishockey är ett av de äldsta hederspriserna. Hans "Stöveln" Öberg, Gävle GIK fick det första 1962/63. Efter förra säsongen premierades Oscar Möller, Skellefteå AIK. Det är Kamratföreningen Ishockeyjournalisterna som nominerar pristagaren. Efter säsongen 2021/22 har Luleå Hockeys back Erik Gustafsson, 33 utsetts till Rinkens Riddare. Priset utdelas till en framstående spelare, som samtidigt visat sig vara en gentleman på och utanför isen.