Tre Kronor möter Norge i dubbellandskamp 13–14 april

Tre Kronors förbundskapten Johan Garpenlöv har tagit ut truppen som ska möta Norge i en dubbellandskamp i Stavanger, Norge, 13–14 april.

– Den här truppen har en skön mix mellan gammalt och ungt, och det är särskilt roligt att se 33-årige Per Svensson göra landslagsdebut efter en riktigt stark säsong med Timrå. Det känns roligt att få starta resan mot ett VM som ser ut att få ett hyfsat normalt upplägg, något jag ser fram emot, säger Johan Garpenlöv, förbundskapten för Tre Kronor.

TRUPPEN

66. Nils Åman
94. Sebastian Hartmann

SPELSCHEMA

Tre Kronor och Damkronorna möter Norge i parallella dubbellandskamper i Stavanger. Här är spelschemat för båda landslagen.

Onsdag 13 april
16.00 Norge–Damkronorna DnB Arena
20.00 Norge–Tre Kronor DnB Arena

Torsdag 14 april
16.00 Norge–Damkronorna DnB Arena
20.00 Norge–Tre Kronor DnB Arena

MEDIA

Förfrågningar från media hanteras av Tre Kronors Team Manager Martin Lundby, som nås på +46 (0)70-4450434.

Erik Gustafsson, Luleå HF är Rinkens Riddare säsongen 2021-202213.5.2022 13:56:43 CEST | Pressmeddelande

Rinkens Riddare i svensk ishockey är ett av de äldsta hederspriserna. Hans "Stöveln" Öberg, Gävle GIK fick det första 1962/63. Efter förra säsongen premierades Oscar Möller, Skellefteå AIK. Det är Kamratföreningen Ishockeyjournalisterna som nominerar pristagaren. Efter säsongen 2021/22 har Luleå Hockeys back Erik Gustafsson, 33 utsetts till Rinkens Riddare. Priset utdelas till en framstående spelare, som samtidigt visat sig vara en gentleman på och utanför isen.