Tre Kronor spelar landskamper i Östersund

Tre Kronor spelar två VM-förberedande landskamper mot Norge i Östersund Arena torsdagen den 11 april och lördagen den 13 april 2019.

– Tre Kronor och Svenska Ishockeyförbundet ser fram emot att komma till Östersund och tillsammans med Östersunds IK och Östersunds kommun vara värd för två landskamper mot Norge. Matcherna är en viktig del i förberedelserna mot VM som börjar tre veckor senare och många av våra bästa och lovande spelare kommer finnas på isen. Att spela i Östersund är riktigt roligt då kommunen verkligen satsar på idrott och är duktiga på arrangemang och där Östersunds IK vid flera tillfällen tidigare visat att de är duktiga att arrangera ishockeymatcher och turneringar på hög nivå.
– Fantastiskt roligt att vi får äran att arrangera landskamper igen, vi har bara goda minnen från 2015 då Tre Kronor mötte Norge inför en fullsatt Östersund Arena, säger Henrik Råghall eventansvarig hos Östersunds IK.

BILJETTER
Biljettförsäljningen till landskamperna startar måndagen den 10 december via: öikbiljett.se

Landskamperna
11 och 13/4 2019. Två landskamper Sverige-Norge i Östersund Arena, Östersund, Sverige

Torsdagen den 11 april 2019
11/4 klockan 19.30 Sverige-Norge, Östersund Arena, Östersund

Lördagen den 13 april 2019
13/4 klockan 13.00 Sverige-Norge, Östersund Arena, Östersund

Abonnera på våra pressmeddelanden.