Tre Kronor vann mot Slovakien

Sverige vann mot Slovakien med 4-0 (1-0, 2-0, 1-0) i Zimny stadion, Topolcany, Slovakien, torsdagen den 4 april 2019.

VM-förberedande landskamp
Zimny stadion, Topolcany, Slovakien
Torsdagen den 4 april 2019

Matchfakta:

Slovakien-Sverige 0-4 (0-1, 0-2, 0-1)
Period ett: 03.46 0-1 Daniel Zaar assist Leon Bristedt och Linus Arnesson, 13.14 utv 2 min Malte Strömwall, tripping
Skott: 8-11.
Period två: 03.25 utv 2 min Martin Bakos, slashing, 09.39 0-2 Viktor Svedberg assist Joel Kellman, 15.27 utv 2 min Peter Trska, holding, 16.56 0-3 Dennis Rasmussen assist Philip Holm i power play spel fem mot fyra
Skott: 6-14.
Period tre: 08.54 utv 2 min Christopher Mastomäki, holding the stick, 11.58 utv 2 min Lukas Cingel, cross-checking, 16.12 utv 2 min Radoslav Tybor, interference, 17.50 0-4 Leon Bristedt assist Ted Brithén i power play spel fem mot fyra,
Skott: 10-7. Totalt: 24-32.
Utvisningar: Slovakien4 x2 min. Sverige x2 min.
Domare: Robert Mullner, Slovakien, Peter Stano, Slovakien
Publik: 2 500

Matchens lirare:
Slovakien: Uppgift saknas
Sverige: Uppgift saknas

OBS! Dessa matchfaktauppgifter är preliminära och kan komma att ändras efter uppgifterna i Official Game Sheet

Jhonas Enroth vaktade det svenska målet 00.00-60.00, 24 skott på mål, höll nollan

Sverige spelar två VM-förberedande landskamper mot Slovakien och Ungern.

4-5/4 2019. Två landskamper Slovakien Sverige, i Zimny stadion, Topolcany, Slovakien och Ungern-Sverige i Tuskecsarnok, Budapest, Ungern
4/4 klockan 17.00 Slovakien-Sverige, Topolcany, Slovakien

72. Daniel Zaar
75. Lucas Elvenes
90. Jesper Boqvist

Tre Kronor-Ryssland klockan 15.00 onsdagen den 1 maj 2019 i Ericsson Globe, Stockholm
Länk till biljetter https://swehockey.propublik.se/vmforfest1maj

Informationsassisten

Ishockeyns stämma avslutad: Anders Larsson omvald som ordförande och direkt upp- och nedflyttning till SHL och Hockeyallsvenskan införs15.6.2019 10:28:44 CESTPressmeddelande

Idag lördag den 15 juni avslutades Svenska Ishockeyförbundets Förbundsmöte i Stockholm. Anders Larsson omvaldes till ordförande och förbundsmötet beslutade att från säsongen 2020/21 införa direkt upp- och nedflyttning av ett (1) lag mellan serierna på förbundsnivå inom herrishockeyn. I övrigt beslutade Förbundsmötet att förstärka det regionala stödet till ishockeyföreningarna i hela landet genom regionala s.k. sportkontor.

Direkt upp – och nedflyttning mellan SHL, Hockeyallsvenskan och Hockeyettan föreslås från säsongen 2020/2129.5.2019 11:14:31 CESTPressmeddelande

Idag presenterar Svenska Ishockeyförbundets styrelse sitt förslag på hur modell för upp- och nedflyttning i SHL, Hockeyallsvenskan och Hockeyettan bör se ut framöver. Förslaget är att istället för som i nuvarande modell där två lag från underliggande serie har möjlighet att kvalificera sig, från säsongen 2020/21 införa direkt upp- och nedflyttning av ett (1) lag mellan serierna på förbundsnivå inom herrishockeyn. Styrelsens förslag bygger på att ligorna är med och bestämmer vilken modell som ska gälla för att avgöra vilka dessa lag är.