Tre nytillskott på Frölunda Torg i vår

Coronakrisen har drabbat inte minst restaurangnäringen – men Glenn Sportsbar har nu öppnat på köpcentrumet Frölunda Torg i Göteborg. Därmed får det redan stora utbudet av restauranger ett välkommet nytillskott. – Att vi nu kan bredda utbudet med en sportbar känns både efterlängtat och spännande, säger Tobias Heurlin, biträdande Centrumchef Frölunda Torg. Två nya butiker öppnar även inom kort på köpcentrumet: skokedjan Skechers och zoobutiken Arken Zoo.

Glenn Sportsbar öppnar nytt på Frölunda Torg, och ytterligare två nya butiker öppnar inom kort på köpcentrumet. Foto: Glenn Sportsbar.

Glenn Sportsbar är sedan 2011 välkänd hos göteborgarna. Den första Glenn Sportsbar på Friggagatan i Göteborg premiärinvigdes av bland andra fotbollsprofilen Glenn Hysén, och även när nya Glenn Sportsbar på Frölunda Torg nyligen invigdes var fotbollsprofilen på plats.

Trots att många, inte minst inom restaurangnäringen, har det tufft på grund av coronaviruset, så har nu Glenn Sportsbar öppnat i köpcentrumet:

– Frölunda Torg har länge varit högprioriterad för vår expansion, köpcentrumet är en naturlig mötesplats för boende i området. Och vi har sett behovet av en social bar där man kan både luncha på dagarna, afterworka quiza, spela shuffleboard, kolla på sport eller bara umgås på, säger Foad Kuhpai, partner, Glenn Sportsbar, som även har en restaurang i stadsdelen Gamlestan.

Omvänt har Frölunda Torg länge sett ett behov bland besökarna på köpcentrumet och de boende i området:

– Vi har länge sökt efter en aktiv och engagerad aktör som brinner för sportsändningar. Det känns jättebra att nu kunna välkomna Glenn Sportbar till Frölunda Torg, säger Tobias Heurlin, biträdande Centrumchef Frölunda Torg.

Men det är inte bara nytillskottet i det stora restaurangutbudet på Frölunda Torg. Den 29 april öppnar den amerikanska skokedjan Skechers, och i maj eller juni får Frölunda Torg äntligen en zoo-butik, då Arken Zoo öppnar. Arken Zoo är sedan många år en väl etablerad kedja med butiker i hela landet.

Glenn Sportsbar öppnar nytt på Frölunda Torg. Bild fri för publicering. Foto: Glenn Sportsbar