Spendrups Bryggeri AB

Trocadero lanserar nya smak, första på 69 år. TrocaMUST!

Dela
Sedan lanseringen av Trocadero år 1953 har det bara funnits en smak, fram tills nu. Trocadero lanserar vecka 36 en tillfällig nyhet som är en hyllning och tolkning av Sveriges alldeles egna högtidsdryck – must. Trocamust är en must med nertonad humle- och maltkaraktär och tydligt inslag av, just precis, Trocadero.

Va, hur tänker ni nu?

Ni vet känslan när man hittar en bortglömd chipspåse i skåpet en lördagskväll, när 1+1 blir 3. Trocadero och must, två nationaldrycker som går hand i hand kan inte bli något annan än 3. Men vad smakar TrocaMust kan man fundera på. Ja, doften är must, färgen på drycken mörk som traditionell must. Eftersmaken är Trocadero med tydliga toner av äpple och apelsin. En must för alla - stor som liten, Trocafan eller nyfiken mustkonnässör. En must för folket, helt enkelt genialt. Så tänker vi liksom.

Visste du att …

Dagens julmust har vi svensken Harry Roberts att tacka för. Han, tillsammans med sin far, Robert Roberts utvecklade grundreceptet som sedan kom ut på den svenska marknaden under 1910-talet – då som ett alkoholfritt alternativ till julöl. Receptet är fortfarande en välbevarad hemlighet men i en must ingår malt, humle och olika kryddor, aromer och örter…. och nu även en hint Trocadero.

Trocamust kommer både som fullsockrad och sockerfri variant ”zero” i 50cl och 150cl pet. Produkterna lanseras brett över hela Sverige och finns tillgänglig i handeln from vecka 36.

GOD GUL! https://gulkalender.se

För ytterligare information kontakta:
Anna-Stina Hallberg, marknadschef, 0702029217, Anna-Stina.Hallberg@spendrups.se

Rose-Marie Hertzman, Presschef, 0708952567,   Rose-Marie.Hertzman@spendrups.se

Bilder

Dokument

Om

Spendrups Bryggeri AB
Spendrups Bryggeri AB
Sankt Eriksgatan 121
11343 Stockholm

08-672 77 00http://spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se

 

Följ Spendrups Bryggeri AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB

Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande

Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e

Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande

Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye