TT Nyhetsbyrån i nytt samarbete med Bonnier Business Media

Bonnier Business Media och TT Nyhetsbyrån inleder ett nytt redaktionellt samarbete kring sidproduktion av fyra tidskrifter. Uppdraget omfattar Veckans Affärer, Miljöaktuellt, Pensioner & Förmåner samt Risk & Försäkring. Den nya affären innebär att nyhetsbyrån fortsätter satsningen på denna verksamhet.

Bonnier Business Media och TT Nyhetsbyrån inleder ett nytt redaktionellt samarbete kring sidproduktion av fyra tidskrifter. Startskottet blir den 1 januari 2016 och uppdraget omfattar Veckans Affärer, Miljöaktuellt, Pensioner & Förmåner samt Risk & Försäkring.

TT Nyhetsbyrån har sedan tidigare ett antal redigeringsuppdrag för aktörer i tidskrifts- och dagstidningsbranschen och den nya affären innebär att nyhetsbyrån fortsätter satsningen på denna verksamhet.

- Bonnier Business Media har länge varit en viktig kund hos TT Nyhetsbyrån för bild och text. Nu är vi stolta över att även få ta ansvar för sidproduktionen för fyra av deras titlar, säger kundutvecklare Catherine Åberg. Vi ser ett växande intresse för våra tjänster och vi tror att andra mediehus kommer att gå samma väg som Bonnier Business Media. I en tid då man effektiviserar väljer fler och fler att outsourca textredigering och formgivning och vi är väldigt glada att valet föll på oss denna gång, fortsätter Catherine Åberg.

- TT Nyhetsbyrån står för kvalitet och är en självklar samarbetspartner för oss i samband med att vi gör en mer flexibel organisation. Det känns tryggt att jobba med dem, säger Mikael Nestius, vd på Bonnier Business Media.

Ett förarbete har startat i december. Samarbetet kommer sedan att dra igång skarpt i januari med årets första utgåva av Veckans Affärer.

För frågor kontakta
Jonas Eriksson, vd och chefredaktör, TT Nyhetsbyrån
jonas.eriksson@tt.se
070 697 62 35

Marie Sundström, biträdande redaktionschef, TT Nyhetsbyrån
marie.sundstrom@tt.se
070 575 74 62

Mikael Nestius, vd, Bonnier Business Media
mikael.nestius@bbm.bonnier.se

Jonas Eriksson, vd och chefredaktör, TT Nyhetsbyrån
jonas.eriksson@tt.se

Marie Sundström, biträdande redaktionschef, TT Nyhetsbyrån
marie.sundstrom@tt.se

Mikael Nestius, vd, Bonnier Business Media
mikael.nestius@bbm.bonnier.se

TT Nyhetsbyrån är Sveriges främsta fullservicepartner för text, bild, video och grafik. Som nationell nyhetsbyrå förmedlar vi nyheter snabbt, korrekt och med hög trovärdighet. Utöver detta producerar vi informationsgrafik som förklarar och bilder som berör. Våra kunder är alltifrån Sveriges mediehus till företag och myndigheter. Vi finns i Stockholm, Göteborg och Malmö och har partners över hela världen.