TT Nyhetsbyrån i nytt samarbete med Bonnier Business Media

Bonnier Business Media och TT Nyhetsbyrån inleder ett nytt redaktionellt samarbete kring sidproduktion av fyra tidskrifter. Uppdraget omfattar Veckans Affärer, Miljöaktuellt, Pensioner & Förmåner samt Risk & Försäkring. Den nya affären innebär att nyhetsbyrån fortsätter satsningen på denna verksamhet.

Bonnier Business Media och TT Nyhetsbyrån inleder ett nytt redaktionellt samarbete kring sidproduktion av fyra tidskrifter. Startskottet blir den 1 januari 2016 och uppdraget omfattar Veckans Affärer, Miljöaktuellt, Pensioner & Förmåner samt Risk & Försäkring.

TT Nyhetsbyrån har sedan tidigare ett antal redigeringsuppdrag för aktörer i tidskrifts- och dagstidningsbranschen och den nya affären innebär att nyhetsbyrån fortsätter satsningen på denna verksamhet.

- Bonnier Business Media har länge varit en viktig kund hos TT Nyhetsbyrån för bild och text. Nu är vi stolta över att även få ta ansvar för sidproduktionen för fyra av deras titlar, säger kundutvecklare Catherine Åberg. Vi ser ett växande intresse för våra tjänster och vi tror att andra mediehus kommer att gå samma väg som Bonnier Business Media. I en tid då man effektiviserar väljer fler och fler att outsourca textredigering och formgivning och vi är väldigt glada att valet föll på oss denna gång, fortsätter Catherine Åberg.

- TT Nyhetsbyrån står för kvalitet och är en självklar samarbetspartner för oss i samband med att vi gör en mer flexibel organisation. Det känns tryggt att jobba med dem, säger Mikael Nestius, vd på Bonnier Business Media.

Ett förarbete har startat i december. Samarbetet kommer sedan att dra igång skarpt i januari med årets första utgåva av Veckans Affärer.

För frågor kontakta
Jonas Eriksson, vd och chefredaktör, TT Nyhetsbyrån
jonas.eriksson@tt.se
070 697 62 35

Marie Sundström, biträdande redaktionschef, TT Nyhetsbyrån
marie.sundstrom@tt.se
070 575 74 62

Mikael Nestius, vd, Bonnier Business Media
mikael.nestius@bbm.bonnier.se

Jonas Eriksson, vd och chefredaktör, TT Nyhetsbyrån
jonas.eriksson@tt.se

Marie Sundström, biträdande redaktionschef, TT Nyhetsbyrån
marie.sundstrom@tt.se

Mikael Nestius, vd, Bonnier Business Media
mikael.nestius@bbm.bonnier.se

TT Nyhetsbyrån är Sveriges främsta fullservicepartner för text, bild, video och grafik. Som nationell nyhetsbyrå förmedlar vi nyheter snabbt, korrekt och med hög trovärdighet. Utöver detta producerar vi informationsgrafik som förklarar och bilder som berör. Våra kunder är alltifrån Sveriges mediehus till företag och myndigheter. Vi finns i Stockholm, Göteborg och Malmö och har partners över hela världen.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Fredrik Lerneryd mottagare av TT:s Fotostipendium24.11.2016 11:54Pressmeddelande

Fredrik Lerneryd är årets vinnare av TT:s Fotostipendium. Han belönas med 30 000 kronor för att kunna avsluta projektet ”Slumbalett”, som skildrar en balettklass i Kibera, ett slumområde beläget i Nairobi i Kenya. – När jag är färdig planerar jag en utställning som jag vill visa i Kenya först och främst, men även utanför landet, svarar Fredrik på frågan om hur pengarna ska användas. Juryn föll för det lågmälda sättet på vilket en spirande optimism utstrålas, och en skildring som visar på en annan miljö än den ensidigt eländiga. Se alla bilderna här: Stipendiets hemsida Om priset: TT:s Fotostipendium riktar sig till unga nordiska fotografer som är 30 år eller yngre och som behöver ekonomiskt stöd för att genomföra ett påbörjat fotografiskt projekt.   Jury 2016 Nina Korhonen – med flera utställningar och egna fotoböcker bakom sig, varav en erhöll Svenska Fotobokspriset 2004, ”Anna Amerikan mummu”. Nina arbetar även med workshops och undervisar i fotografi och bildkonst runtom i Europa, b