TT Nyhetsbyrån levererar nyhetsvideo till skärmaktörer

8.12.2015 11:06 | TT Nyhetsbyrån

TT Nyhetsbyrån börjar efter årsskiftet leverera nyhetsvideo till Nordisk Väntrums-TV, Skånetrafiken, Västtrafik, Karlstadsbuss och Norrtåg.

Textad nyhetsvideo. Foto: Johan Nilsson/TT

TT Nyhetsbyrån levererar nyhetsvideo till skärmaktörer

TT Nyhetsbyrån börjar efter årsskiftet att leverera nyhetsvideo till Nordisk Väntrums-TV, Skånetrafiken, Västtrafik, Karlstadsbuss och Norrtåg.

Efterfrågan på relevant innehåll ökar och man kan tydligt se ett växande intresse av nyheter bland nya typer av aktörer. Här kommer TT Nyhetsbyrån in som en naturlig samarbetspartner då de levererar nyheter dygnet runt.

Videoklippen från TT Nyhetsbyrån kommer att vara textade och uppdateras två gånger per dag. Innehållet kommer att vara en blandning av inrikes- och utrikesnyheter däribland ämnen som politik, ekonomi, sport, väder samt kultur- och nöjesmaterial.

Kristin Lewander, konceptutvecklare på TT Nyhetsbyrån är ansvarig för den nya affären;

”Jag ser ett ökande behov av relevant och trovärdigt innehåll och är säker på att rörliga nyheter mot andra aktörer än publicister bara kommer att växa sig starkare. Därför känns det extra roligt att vi på TT Nyhetsbyrån redan i dag kan erbjuda det.”

Brodde Wetter som är vd på Nordisk väntrums-TV;

”Väntrums-TV sänds på vård- och tandvårdsmottagningar över hela Sverige och under året har vi sett över hur vi ytterligare kan förstärka och förbättra det befintliga innehållet. För oss är det viktigt att bibehålla ett förtroendeingivande innehåll och därför är vi glada över att ingå i det nya samarbetet. TT Nyhetsbyrån står som en seriös och stabil samarbetspartner som genom sin nyhetsbevakning håller hög kvalitet och jag tror att de nya inslagen kommer att uppskattas av både tittare och vårdgivare som annonsörer.”

Stefan Nilsson, vd på Mobile Content;

Vi vill alltid ha en bra lösning med hög kvalitet för våra kunder. Då är TT Nyhetsbyrån en naturlig samarbetspartner, eftersom de är en av få som kan leverera rörligt material till infotainmentsystem i Sverige."

Från 1 januari 2016 kan man se de första nyhetsklippen från TT Nyhetsbyrån i väntrum eller på sin resa ute i landet.

För frågor kontakta:

Lotta Lindborg, försäljningschef TT Nyhetsbyrån
lotta.lindborg@tt.se, mobil +46 708 74 15 27

Brodde Wetter, vd Nordisk Väntrums-TV
brodde.wetter@nvtv.se, mobil +46 707 99 78 72

Stefan Nilsson, vd Mobile Content
stefan@mobilecontent.se, mobil +46 733 440 400

För frågor kontakta:

Lotta Lindborg, försäljningschef TT Nyhetsbyrån
lotta.lindborg@tt.se, mobil +46 708 74 15 27

Textad nyhetsvideo. Foto: Johan Nilsson/TT

TT Nyhetsbyrån är Sveriges främsta fullservicepartner för text, bild, video och grafik. Som nationell nyhetsbyrå förmedlar vi nyheter snabbt, korrekt och med hög trovärdighet. Utöver detta producerar vi informationsgrafik som förklarar och bilder som berör. Våra kunder är alltifrån Sveriges mediehus till företag och myndigheter. Vi finns i Stockholm, Göteborg och Malmö och har partners över hela världen.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Fredrik Lerneryd mottagare av TT:s Fotostipendium24.11.2016 11:54Pressmeddelande

Fredrik Lerneryd är årets vinnare av TT:s Fotostipendium. Han belönas med 30 000 kronor för att kunna avsluta projektet ”Slumbalett”, som skildrar en balettklass i Kibera, ett slumområde beläget i Nairobi i Kenya. – När jag är färdig planerar jag en utställning som jag vill visa i Kenya först och främst, men även utanför landet, svarar Fredrik på frågan om hur pengarna ska användas. Juryn föll för det lågmälda sättet på vilket en spirande optimism utstrålas, och en skildring som visar på en annan miljö än den ensidigt eländiga. Se alla bilderna här: Stipendiets hemsida Om priset: TT:s Fotostipendium riktar sig till unga nordiska fotografer som är 30 år eller yngre och som behöver ekonomiskt stöd för att genomföra ett påbörjat fotografiskt projekt.   Jury 2016 Nina Korhonen – med flera utställningar och egna fotoböcker bakom sig, varav en erhöll Svenska Fotobokspriset 2004, ”Anna Amerikan mummu”. Nina arbetar även med workshops och undervisar i fotografi och bildkonst runtom i Europa, b