TT och Retriever samarbetar om pressverktyg

Pressverktyget Via TT, som funnits i snart fem år, har det senaste året fördubblat omsättningen. Nu tar Via TT ett stort kliv framåt och utökas med en ny tjänst med underlag från Retriever. Den nya tjänsten innehåller en översikt där kunderna bland annat kan se hur många och vilka publiceringar som ett pressmeddelande har genererat.

Exempelbild på Översikten

Via TT fortsätter att växa kraftigt på marknaden och med hjälp av Retriever erbjuds kunderna nu också uppföljning av ett pressmeddelandes genomslag.

Det unika med Via TT är att kundens pressmeddelanden bland annat distribueras via TT Nyhetsbyråns kanaler rakt in i de redaktionella system som Sveriges medieföretag använder. Genom feedback från ett stort antal kunder har Via TT nu utvecklats ytterligare. En avancerad översikt har tagits fram som ska underlätta för användaren att nå ut med och följa upp sina nyheter.

- Vi fortsätter att satsa på marknadens bästa tjänst och därför investerar vi nu i en uppgradering av Via TT, säger Jonas Eriksson, vd och chefredaktör för TT Nyhetsbyrån.

- Det är kul att kunna göra något ihop med TT Nyhetsbyrån. Det här ger också företag och organisationer som inte redan är våra kunder en inblick i vad vi har att erbjuda, säger Niklas Thelning, Country Manager Sweden, Retriever.

Detta finns att tillgå i den nya översikten:
    •    Se genomslaget i medierna - hur varje pressrelease har presterat

•    Direkt återkoppling på kvaliteten i ditt innehåll

•    Tillgång till TT:s bildbank med miljontals bilder och infografik

•    Smakprov ur TT:s nyheter och kalender