TT öppnar säljkontor för Via TT i Göteborg

Försäljningen av TT Nyhetsbyråns pressmeddelandeverktyg Via TT har gått över förväntan – och nu öppnar de säljkontor i Göteborg.

Genrebild på Göteborg. Foto: Mikael Svensson/Scandinav/TT

TT Nyhetsbyrån lanserade Via TT – ett verktyg för att skicka pressmeddelanden – för tre år sedan. Verktyget utvecklades i samarbete med de nordiska nyhetsbyråkollegorna NTB i Norge, STT i Finland och Ritzau i Danmark, som redan hade en sådan verksamhet sedan flera år tillbaka.

– Det är otroligt kul att vi har lyckats ta oss in på en redan etablerad marknad, säger TT Nyhetsbyråns vd Jonas Eriksson. Vi nådde nyligen milstolpen 200 kunder tidigare än beräknat. Via TT:s förtjänst är att det är enkelt att använda och det faktum att vi verkligen känner Mediesverige.

Kontoret är redan på plats och förhoppningen är att locka ännu fler kunder söder om Stockholm.

Genrebild på Göteborg. Foto: Mikael Svensson/Scandinav/TT

IBL har sedan starten på 60-talet en väletablerad position på marknaden, både i Sverige och utomlands. Kunderna är främst dagstidningar, veckopress, magasin och bokförlag. TT Nyhetsbyråns bildaffär växer och i och med uppköpet erbjuds kunderna ett ännu bredare och bättre bildarkiv. De bästa svenska och utländska bildleverantörerna samlas på ett och samma ställe. IBL är ett familjeägt företag med kontor i Ängelholm och Stockholm. Det grundades 1965 och ägs av bröderna Lars och Nils Modie. 2015 köpte IBL upp bildbyrån All Over Press vilket stärkte bolagets position inom segmenten veckopress och magasin. · Vi välkomnar IBL in i vårt bolag, säger Jonas Eriksson, vd och chefredaktör på TT Nyhetsbyrån. Tillsammans med IBL:s expertis och deras otroliga bildbank ska vi nu fortsätta att utveckla vårt bilderbjudande till befintliga och nya kunder, fortsätter Jonas Eriksson. · Vi känner oss väldigt trygga med att nu tillsammans med TT Nyhetsbyrån kunna utveckla vårt företag ytterligare, säger Lar