TT öppnar säljkontor för Via TT i Göteborg

Försäljningen av TT Nyhetsbyråns pressmeddelandeverktyg Via TT har gått över förväntan – och nu öppnar de säljkontor i Göteborg.
Genrebild på Göteborg. Foto: Mikael Svensson/Scandinav/TT

TT Nyhetsbyrån lanserade Via TT – ett verktyg för att skicka pressmeddelanden – för tre år sedan. Verktyget utvecklades i samarbete med de nordiska nyhetsbyråkollegorna NTB i Norge, STT i Finland och Ritzau i Danmark, som redan hade en sådan verksamhet sedan flera år tillbaka.

– Det är otroligt kul att vi har lyckats ta oss in på en redan etablerad marknad, säger TT Nyhetsbyråns vd Jonas Eriksson. Vi nådde nyligen milstolpen 200 kunder tidigare än beräknat. Via TT:s förtjänst är att det är enkelt att använda och det faktum att vi verkligen känner Mediesverige.

Kontoret är redan på plats och förhoppningen är att locka ännu fler kunder söder om Stockholm.

Genrebild på Göteborg. Foto: Mikael Svensson/Scandinav/TT