TU fördömer hoten mot DN:s chefredaktör

Dagens Nyheter rapporterar i dag att flera angrepp har riktats mot tidningens chefredaktör och ansvarig utgivare Peter Wolodarski. Hoten har bland annat skett genom skadegörelse mot hans föräldrars bostad.

- Det här ett avskyvärt hot. Jag ser hoten och skadegörelsen som ett försök att stoppa det fria ordet och det journalistiska uppdraget, säger Jeanette Gustafsdotter, vd på mediebolagens branschorganisation TU – Medier i Sverige.

Länk till artikel i Dagens Nyheter >>

Morgonpressens digitala annonsintäkter sätter nytt rekord26.2.2019 15:30:00 CETPressmeddelande

Morgonpressens digitala annonsintäkter ökade med 4 procent under 2018, jämfört med föregående år. Med ökningen uppgick morgonpressens digitala annonsintäkter till 902 miljoner kronor. Det betyder att morgonpressen sätter nytt rekord för digitala annonsintäkter under ett enskilt år. Det visar den nya annonsstatistik som branschorganisationen TU – Medier i Sverige presenterar i dag. Statistiken bygger på jämförbara titlar.