Turnépremiär och Extraföreställningar -Succékomedin ”Tresteg i Snedsteg” med Annika Andersson och Thomas Petersson på turné!

2Entertain - Part of 2E Group

Stort publikintresse och extraföreställningar insatta när Thomas Petersson, Annika Andersson med ensemble beger sig ut på turné med komedin ”Tresteg i Snedsteg”! Turnépremiär blir det på Halmstads Teater och totalt besöker man 12 orter runt om i landet med final i Växjö den 3 april 2016. (Se turnéplan nedan)

Tresteg i Snedsteg har spelats för utsålda hus på Krusenstiernska teatern i Kalmar och Lisebergsteatern i Göteborg. Nu är det äntligen dags för skrattsuccén ”Tresteg i Snedsteg” med Thomas Petersson och Annika Andersson i spetsen att bege sig ut på stor turné. Med sig har de farsfavoriterna Carina Lidbom, Robin Stegmar, Alexander Stocks och Anna-Karin Palmgren. Regi av Adde Malmberg.

Biljetterna via: www.showtic.se eller på telefon: 0771-134300

Turnéplan våren 2016: ”Tresteg i Snedsteg”

19 februari Halmstads Teater
20 februari Halmstads Teater
21 februari Helsingborg, Konserthus
4 mars Karlskrona, Konserthusteatern
5 mars Malmö, Slagthuset
10 mars Linköping, Konsert & Kongress
11 mars Västerås. Konserthuset
17 mars Skövde, Stadsteater
18 mars Skövde, Stadsteater ”EXTRAFÖRESTÄLLNING INSATT Kl.16.00”!
19 mars Jönköping, Konserthus Elmia ”EXTRAFÖRESTÄLLNING INSATT Kl.15.30”!
20 mars Norrköping, Louis De Geer Konsert & Kongress
31 mars Karlstad, CCC
01 april Örebro, Conventum Kongress
3 april Växjö, Konserthus

(med reservation för eventuella ändringar) www.showtic.se

Handlingen:
Det kunde ha varit en bra idé av henne (Carina Lidbom) att låna ut sitt hus till sin bästa väninna (Annika Andersson) för lite ”rajtan-tajtan” vid sidan om, med den där killen från badmintonhallen (Alexander Stocks). Samtidigt som hon själv kan sticka över till väninnans make (Robin Stegmar) för lite eget ”rajtan-tajtan” när hennes man (Thomas Petersson) ändå blivit tvungen att flyga iväg till Stockholm på konferens.
Men som väntat kan ett korthus byggt på lögner och smussel i ett medelklasshem på 60-talet, raseras vid minsta påfrestning utifrån. Det räcker med en tilltagande dimma som hindrar makens flyg från att lyfta, så att även han landar hemma med flygvärdinnan (Anna-Karin Palmgren) för att ägna sig åt lite ”rajtan-tajtan”. Dimman, som ligger lika tät som intrigerna, hindrar även någon från att åka, någon annan från att smita, en tredje från att lämna och de flesta från att komma.

2Entertain och Vicky Nöjesproduktion

För ytterligare information kontakta:
Pressansvarig: Rickard Werecki Lycknert tfn:0707-178008 mail: pr@werecki.com
Werecki Promotion Company.
Pressbilder och ytterligare pressinformation: www.werecki.com
Marknadsansvarig: Victoria Larsson, 2E Group tfn: 070-636 23 13 mail: victoria.larsson@2egroup.se

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2E Group teater, musikal, show och konsert, förmedlar artistbokningar och skapar specialbeställd underhållning (Corporate Entertainment). En annan del av verksamheten är Dinnershow, som 2E Group erbjuder på fyra av elva egna arenor.

Inom affärsområde E-handel bedriver 2E Group e-handel inom show, musikal, teater och konsert. På SHOWTIC.se erbjuds såväl koncernens egna som andra aktörers produktioner.

Inom affärsområde Möten planerar, utvecklar och genomför dotterbolaget Hansen möten med hela världen som arbetsfält.

Inom 2E Group finns flera starka varumärken såsom 2Entertain, Wallmans, Golden Hits, Hansen, Hamburger Börs m fl.

2E Group har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Växjö och Falkenberg och är listat på First North Premier med Remium som Certified Adviser.

Åvägen 17F

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

"Minns du mig?" - turnén slår försäljningsrekord och nu är det klart att turnén även kommer till Stockholm och Maximteatern15.12.2017 15:45Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Relationskomedin MINNS DU MIG?- med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik under hösten på Lisebergsteatern. Den 20 november släpptes biljetterna till vårens Sverige-turné och efter bara tre dagar blev ett flertal föreställningar slutsålda och har fått kompenseras med extrainsatta föreställningar i flertalet städer. Nu kan det bekräftas att turnén förlängs och kommer avsluta sitt segertåg med sex föreställningar på Maximteatern i Stockholm i slutet på april. ”Publiken har uppenbarligen nåtts av snacket kring att det är en föreställning som absolut bör ses. Vi har släppt upp nästan alla möjliga dagar och speltider i nuläget och ligger ändå på över 70% beläggning redan nu. Vi försöker hitta så många möjligheter som möjligt att spela föreställningen och igår lyckades vi få till ett sista efterlängtat turnéstopp.” säger producenten Christoffer Bendixen, 2Entertain. ”Skrattfest med igenkänning, värm

Thomas Petersson i regi av Edward af Sillén tar komiska komedin ”DubbelTrubbel” till Krusenstiernska Teatern sommaren 2018!6.12.2017 13:45Pressmeddelande

Komiskt kaos på Krusenstiernska Teatern i Kalmar sommaren 2018! Thomas Petersson och Edward af Sillén kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener. Premiär äger rum den 28 juni och föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018. Biljetterna släpps torsdag den 14 december.

TOMAS LEDIN ADDERAR EXTRA FÖRESTÄLLNINGAR I GÖTEBORG29.11.2017 06:00Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Med hyllande recensioner och utsålda hus ända sedan premiären är SKARPT LÄGE en massiv succé! Just nu går showen på Cirkus i Stockholm och i vår är det dags för Göteborg och Rondo. Biljettförsäljningen i Göteborg går i rekordfart – nu släpps fler föreställningar och perioden på Rondo förlängs ända in i maj! Biljetter till extraföreställningarna i Göteborg släpps idag kl 9.00 på Showtic.se och Liseberg.se. "Höjer temperaturen till kokpunkten" Anders Nunstedt, Expressen 4/5 "En fullträff för Ledin" Jens Peterson, Aftonbladet 4/5 "Grym helkväll med Ledin!" Mix Megapol 4/5 Skarpt läge spelas nu i höst på Cirkus i Stockholm och har premiär i Göteborg den 18 januari där den spelas under hela våren. Föreställningen produceras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion Presskontakt: Kim Halling - PR & Marketing Manager kim.halling@livenation.se 2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar