Turnépremiär och Extraföreställningar -Succékomedin ”Tresteg i Snedsteg” med Annika Andersson och Thomas Petersson på turné!

2Entertain - Part of 2E Group

Stort publikintresse och extraföreställningar insatta när Thomas Petersson, Annika Andersson med ensemble beger sig ut på turné med komedin ”Tresteg i Snedsteg”! Turnépremiär blir det på Halmstads Teater och totalt besöker man 12 orter runt om i landet med final i Växjö den 3 april 2016. (Se turnéplan nedan)

Tresteg i Snedsteg har spelats för utsålda hus på Krusenstiernska teatern i Kalmar och Lisebergsteatern i Göteborg. Nu är det äntligen dags för skrattsuccén ”Tresteg i Snedsteg” med Thomas Petersson och Annika Andersson i spetsen att bege sig ut på stor turné. Med sig har de farsfavoriterna Carina Lidbom, Robin Stegmar, Alexander Stocks och Anna-Karin Palmgren. Regi av Adde Malmberg.

Biljetterna via: www.showtic.se eller på telefon: 0771-134300

Turnéplan våren 2016: ”Tresteg i Snedsteg”

19 februari Halmstads Teater
20 februari Halmstads Teater
21 februari Helsingborg, Konserthus
4 mars Karlskrona, Konserthusteatern
5 mars Malmö, Slagthuset
10 mars Linköping, Konsert & Kongress
11 mars Västerås. Konserthuset
17 mars Skövde, Stadsteater
18 mars Skövde, Stadsteater ”EXTRAFÖRESTÄLLNING INSATT Kl.16.00”!
19 mars Jönköping, Konserthus Elmia ”EXTRAFÖRESTÄLLNING INSATT Kl.15.30”!
20 mars Norrköping, Louis De Geer Konsert & Kongress
31 mars Karlstad, CCC
01 april Örebro, Conventum Kongress
3 april Växjö, Konserthus

(med reservation för eventuella ändringar) www.showtic.se

Handlingen:
Det kunde ha varit en bra idé av henne (Carina Lidbom) att låna ut sitt hus till sin bästa väninna (Annika Andersson) för lite ”rajtan-tajtan” vid sidan om, med den där killen från badmintonhallen (Alexander Stocks). Samtidigt som hon själv kan sticka över till väninnans make (Robin Stegmar) för lite eget ”rajtan-tajtan” när hennes man (Thomas Petersson) ändå blivit tvungen att flyga iväg till Stockholm på konferens.
Men som väntat kan ett korthus byggt på lögner och smussel i ett medelklasshem på 60-talet, raseras vid minsta påfrestning utifrån. Det räcker med en tilltagande dimma som hindrar makens flyg från att lyfta, så att även han landar hemma med flygvärdinnan (Anna-Karin Palmgren) för att ägna sig åt lite ”rajtan-tajtan”. Dimman, som ligger lika tät som intrigerna, hindrar även någon från att åka, någon annan från att smita, en tredje från att lämna och de flesta från att komma.

2Entertain och Vicky Nöjesproduktion

För ytterligare information kontakta:
Pressansvarig: Rickard Werecki Lycknert tfn:0707-178008 mail: pr@werecki.com
Werecki Promotion Company.
Pressbilder och ytterligare pressinformation: www.werecki.com
Marknadsansvarig: Victoria Larsson, 2E Group tfn: 070-636 23 13 mail: victoria.larsson@2egroup.se

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2E Group teater, musikal, show och konsert, förmedlar artistbokningar och skapar specialbeställd underhållning (Corporate Entertainment). En annan del av verksamheten är Dinnershow, som 2E Group erbjuder på fyra av elva egna arenor.

Inom affärsområde E-handel bedriver 2E Group e-handel inom show, musikal, teater och konsert. På SHOWTIC.se erbjuds såväl koncernens egna som andra aktörers produktioner.

Inom affärsområde Möten planerar, utvecklar och genomför dotterbolaget Hansen möten med hela världen som arbetsfält.

Inom 2E Group finns flera starka varumärken såsom 2Entertain, Wallmans, Golden Hits, Hansen, Hamburger Börs m fl.

2E Group har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Växjö och Falkenberg och är listat på First North Premier med Remium som Certified Adviser.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport andra kvartalet: Ansökan till Nasdaq Stockholm inlämnad och ytterligare ett förvärv genomfört.20.7.2018 08:48Pressmeddelande

Moment Group är på väg att ta nästa steg i att etablera sig som den ledande aktören i upplevelseindustrin då koncernen i maj lämnade in en ansökan för notering vid Nasdaq Stockholm, och även genomförde uppstartsmöte med Nasdaq samt börsrevisor under kvartalet. Huvudanledningen är våra tillväxtambitioner i en växande bransch och koncernen har blivit avsevärt större det senaste året. Omsättningen (pro-rata) har på rullande 12-månader ökat med 27%. Även andra kvartalet uppvisade en hög tillväxttakt på totalt 45% och nådde pro-rata omsättning 237,9 msek (163,8 msek). Omsättningstillskottet kommer främst från Hansen inom affärsområde Event, samt inom Venues från öppningen av Kungsportshuset i Göteborg och förvärvet av Ballbreaker. Sammantaget under kvartalet utgör 38% organisk tillväxt och 7% förvärvad tillväxt.

Moment Group växer med nytt affärsområde – Immersive Experiences – som kommer att ledas av Magnus Rösman27.6.2018 12:02Pressmeddelande

Moment Group verkar i en tillväxtbransch under ständig utveckling avseende olika typer av upplevelser. I en del av branschen driver digitaliseringen nya konsumtionsmönster där gränserna mellan den fysiska och den virtuella världen suddas ut. Moment Group etablerar därför det nya affärsområdet Immersive Experiences med fokus på att nå nya målgrupper genom upplevelsekoncept som skiljer sig från koncernens befintliga portfölj. Initiativet drivs utifrån ett tydligt tillväxt- och framtidsfokus.

Premiärvecka för sommarkomedin ”DubbelTrubbel” med Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. på Krusenstiernska Teatern!27.6.2018 09:46Pressmeddelande

I morgon är det premiär för ”DubbelTrubbel” på en av Sveriges vackraste utomhusscener, Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Denna farsklassiker, av franske mästaren Marc Camoletti, får nu nytt liv i händerna på en stjärnspäckad ensemble: Thomas Petersson, Johan Petersson, Sussie Eriksson, Anna-Karin Palmgren samt kalmariterna Martin Rydell och Anna Rydell.

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.